סקר TIM: ספורט5 עוקף את ONE, אתר ynet נחלש ב-10.5%

אתר הלוחות winwin נכנס לראשונה לדירוג ■ "גלובס" מזנק ב-17% ■ פייסבוק מתקרבת לשלישייה המובילה

52% מהילדים בגילאי 3-12 גולשים באינטרנט, כך עולה מסקר TIM לחודש אוקטובר, במסגרתו נערך סקר בין 5,200 הורים. עוד עולה מהסקר כי 33% מכלל הילדים בגילאי 3-6, ו-66% מכלל הילדים בגילאי 7-12 גולשים באינטרנט. משחקים מקוונים, גלישה לאתרי ילדים וחיפוש מידע לימודי הם השימושים העיקריים של הילדים באינטרנט, כאשר כ-50% מקבוצת הגילאים 11-12 מאזינים למוסיקה דרך האינטרנט.

שחקן חדש התברג לסקר TIM החודש: בפעם הראשונה מדורג בסקר גם אתר הלוחות של "ידיעות אחרונות" winwin, שמדורג במקום ה-22, עם שיעור חשיפה שבועי של 11.1%. כפי שפורסם ב"גלובס", לאתר מונה לא מכבר מנכ"ל חדש, יובל אטד, והלוח הוותיק מתחיל להראות סימני צמיחה ברייטינג.

המפסיד הגדול של סקר TIM החודש הוא אתר ynet, שאיבד 10.5% בשיעורי החשיפה השבועיים שלו. נציין כי בחודש שעבר רשם ynet דווקא זינוק של למעלה מ-11%, ובשבוע שעבר שלח אבי בן-טל, מנכ"ל ynet, מכתב למפעילת סקר TIM, שהגיע לידי "גלובס", ובו נטען כי הסקר הוא "תנודתי ולא אמין".

צמרת הטבלה נשארת החודש ללא שינוי גוגל (88.8%), וואלה (67.2%) ואתר ynet עם 56.8%. פייסבוק נחלשת החודש ב-1.2% לשיעור חשיפה שבועי של 56.5%, לאחר התחזקות ממושכת של מספר חודשים, והפער בינה לבין ynet עומד על 11 אלף גולשים בלבד. YouTube עולה ב-5.5% (מקום 5). נענע10 שומר על יציבות ועל המקום ה-6 (28.4%) ואחריו מדורגים יד2, עם זינוק של 14.3%, ו-mako, שנחלש ב-6.4% למקום ה-8.

המרוויח העיקרי של החודש הוא אתר אורנג', שזינק ב-37.2% בשיעורי החשיפה השבועיים שלו (מקום 18). אתרים נוספים שהתחזקו החודש כוללים את דפי זהב, שרשם זינוק של 20.6%, b144, שצמח החודש ב-12.8%, וזאפ, שעלה ב-8.2% (מקום 9).

בגזרת אתרי הספורט נרשמת דרמה קלה, כשספורט5 מצליח לגבור על ONE: ספורט5 התחזק באוקטובר ב-17.1%, והוא מדורג במקום ה-15, עם שיעור חשיפה שבועי של 14.4%. זאת בהשוואה לשיעור חשיפה שבועי של 14.3% ל-ONE (מקום 16).

בקרב אתרי הכלכלה, "גלובס" התחזק ב-17%, לשיעור חשיפה שבועי של 13.2% (מקום 19), בהשוואה לשיעור חשיפה של 14.2% ל"דה מרקר". אולם, שיעורי החשיפה של "דה מרקר" כוללים גם את רשת החברתית-היכרויות "דה מרקר קפה", שמושכת 30-40 אלף גולשים, כך שבפועל "גלובס" הוא אתר הכלכלה הפופולרי ביותר בישראל. בקרב הגולשים ממקומות העבודה, שיעור החשיפה ל"גלובס" עומד על 11.7%, בהשוואה ל-14.6% ל"דה מרקר".

סקר TIM של TNS טלסקר לספטמבר הוא ה-45 במספר, והוא נערך בקרב מדגם של כ-800 משתמשי אינטרנט מעל גיל 13, מפיזור ארצי ומייצג של האוכלוסייה היהודית בישראל.