נעילה חיובית בוול סטריט: נאסד"ק הוסיף 0.7%

גלובס tv טאואר הוסיפה 3.1%, אלווריון 1.3% וסרגון איבדה 1.45% על רקע חוזים חדשים ■ הזהב טיפס ב-1% ל-1,114 ד' לאונקיה ■ היום לא התקיים מסחר באג"ח לרגל יום החיילים הוותיקים ■ לא פורסמו נתוני מאקרו

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ד') בעליות שערים, לאחר שנאומים של נציגים של ה'פד' הציתו הערכות אופטימיות, לפיהן הריבית בארה"ב תיוותר נמוכה לפרק זמן ארוך. על הסנטימנט החיובי השפיעו גם נתונים כלכליים חזקים בסין: התפוקה התעשייתית והעודף המסחרי עלו בחודש אוקטובר, מה שמעיד על המשך התחזקות הצמיחה בכלכלה השלישית בגודלה בעולם. נציין, כי היום לא התקיים מסחר באג"ח, לרגל יום החיילים הוותיקים (veterans day).

בזירת הסחורות, הזהב ננעל בעלייה של 1% לשיא של 1,114 דולר לאונקיה. החוזים העתידיים על הנפט הגולמי נסגרו בעלייה של 0.3% למחיר חבית של 79.28 דולר.

הפדרל ריזרב צריך להשאיר את הריבית על רמתה הנוכחית, 0-0.25%, בשל התחזית העגומה לשוק העבודה, כך אמרו אמש (ג') בכירים בבנק המרכזי בסדרת נאומים, שהראו כי קובעי המדיניות עדיין מודאגים יותר מהסיכוי להתאוששות מאשר מהסכנות האינפלציוניות.

נשיא שלוחת ה'פד' בדלאס, ריצ'רד פישר, אמר כי הוא צופה שייקח זמן מה עד שהצמיחה הכלכלית תוביל ליצירת משרות. לדבריו, התוצאה הסבירה ביותר היא שהאבטלה תיוותר בעיה מציקה והאינפלציה תיוותר מאופקת, ותרחיש זה - משמעו שהמדיניות הנוכחית של ה'פד' היא המדיניות הנכונה. ג'נט ילן, העומדת בראש שלוחת ה'פד' בסן פרנסיסקו ודניס לוקהארט, העומד בראש השלוחה באטלנטה, הדגישו את המכשולים שעומדים בדרכה של התאוששות הכלכלה האמריקנית. הם דיברו על האבטלה גם כן והתייחסו לסקטור העסקים הקטנים.

חשיבותן של הערות אלו נעוצה בכך שהן הראשונות שנשמעות מנציגים של ה'פד' מאז פגישת הריבית האחרונה. מנגד, מאוחר יותר אמר ג'פרי לאקר, נשיא שלוחת הבנק המרכזי בריצ'מונד, כי התמקדות בשוק העבודה אינה במקומה, והוא מסתכל דווקא על הצמיחה. לאקר הוא חלק ממחנה של פקידים ב'פד' שלהוטים יותר מאחרים להתחיל להעלות את הריבית.

"דרוש דולר חזק"

שר האוצר האמריקני, טים גייתנר, אמר הבוקר ביפן: "עמוק בפנים אני מאמין שדרוש דולר חזק, כדי שהכלכלה האמריקנית תהיה בריאה". הוא הסביר את ההיגיון בדבריו ואמר כי "בשל תפקידו החשוב של הדולר במערכת הפיננסית העולמית, נדרשת אחריות במדיניות הכלכלית שתגביר את האמון בו".

"גייתנר שכח כנראה שהוא לא איש דת אלא שר האוצר, ואת האמונות הוא צריך להחליף בקיצוץ הגרעון, זה אולי יעזור להן להתגשם", אומר אמיר כהנוביץ מכלל פיננסים ומציין כי כמה דקות אחרי שסיים לדבר, התפרסמו הנתונים מסין, "ובום, הדולר נפל מול 15 מבין 16 המטבעות המובילים מולו, ועל זה נאמר: Timing".

היום לא פורסמו נתוני מאקרו

אפלייד מטריאלס צפויה ע"י אנליסטים להציג היום לאחר נעילת המסחר קיטון ברווחי הרבעון הפיסקלי הרביעי שלה ל-3 סנט למניה, בהשוואה ל-18 סנט ברבעון המקביל.

נראה כי שלושה חודשים בתפקיד מנכ"ל AIG הספיקו לרוברט בן משה, המאיים לעזוב את תפקידו על רקע קשייו להתמודד עם הפיקוח הממשלתי המאסיבי תחתיו פועלת ענקית הביטוח, והמגבלות הקשות המטולות על החברה המולאמת בבואה לשלם לעובדיה. כך דווח ב"וול סטריט ג'ורנל" על פי מקור אנונימי, שאמר כי בן משה אמר לדירקטוריון החברה כי הוא "גמר" עם התפקיד (Done with the job). בן משה עצמו הזים את השמועות ואמר כי הוא מחוייב להוביל את החברה.

חברת הבנייה טול ברדרס אמרה כי התוצאות המוקדמות מראות כי הכנסותיה ברבעון הרביעי נפלו ב-29.5% ל-486.6 מיליון דולר.

אדובי סיסטמס אמרה כי היא תקצץ 680 משרות, או 9% מכוח העבודה שלה.

חוזים חדשים לחברות הטכנולוגיה הישראליות

הבוקר דווח על עסקאות חדשות לחברות התקשורת האלחוטית הישראליות - סרגון ואלווריון . סרגון, המספקת את שירותי ה-Backhaul (חיבור אלחוטי בין תחנות הבסיס למתג הראשי) חתמה על חוזה עם חברת טלקום בוטסואנה מאפריקה בהיקף של יותר מ-1.5 מיליון דולר. ואלווריון, ספקית פתרונות ה-WiMAX, תפרוס עבור חברת אדם אינטרנט רשת תקשורת אלחוטית באדלאייד, אוסטרליה כאשר חוזה זה מוערך במיליוני דולרים.

גם טאואר דיווחה על חוזה חדש בארה"ב עם פוטנציאל הכנסות של מיליוני דולרים. החברה תייצר שבבים עבור משדר של חברת פייזור האמריקנית, המיועד לספק שירותי פס-רחב סלולריים על פלטפורמות נעות כגון רכבות, מטוסים מאוישים ולא מאוישים וכלי-רכב צבאיים.

אלוט דיווחה היום כי ההפסד הנקי על בסיס Non-GAAP, הצטמצם ברבעון השלישי בכ-87% לכ-200 אלף דולר. בהכנסות חל גידול של 10% ל-10.8 מיליון דולר.

[לארביטראז][לטבלת ישראליות בעולם]