וול סטריט ננעלה בירידות שערים - שהתמתנו בסיום

הנאסד"ק איבד 0.5%, S&P 500 רשם ירידה מזערית בסיום ■ מדד המחירים לצרכן עלה ב-0.3% לעומת צפי ל-0.2% ■ התחלות הבנייה צנחו ב-10.9% באוקטובר לאחר 6 חודשים של עלייה במספרן

המסחר בוול סטריט התאפיין במהלך כל שעות היום בירידות שהתמתנו בסיום המסחר, כאשר על האווירה השלילית בשוק השפיעו נתוני המאקרו שהצביעו על עלייה חדה מהציפיות במדד המחירים לצרכן באוקטובר, ובנוסף דווח על התקררות ניכרת בשוק הנדל"ן כאשר התחלות הבניה ואישורי הבנייה נפלו בשיעור חד לעומת צפי כי יעלו. זאת, לאחר שהשוק רשם אתמול יום שלישי של עליות לשיא של 13 שנה, לנוכח העלייה במחירי הסחורות במקביל להיחלשות הדולר - מגמה שנמשכה גם היום.

הנשיא אובמה אמר היום במהלך ביקורו בסין לרשת "פוקס" כי "גירעון גדול מדי עלול להוביל לתחתית כפולה" והעיב על הביטחון שצברו המשקיעים. בנוסף, אמר היום נשיא הפדרל ריזרב של סנט לואיס, ג'יימס בולרד, כי יכול להיות שהפדרל ריזרב לא יעלה את הריבית בארה"ב עד שנת 2012. "תפקידו העיקרי של הפד' יהיה להמנע מעלייה באינפלציה תוך שהוא מתאם זאת עם נכסי החוב בהיקף 1.725 טריליון דולר שרכש במסגרת מאמציו לאושש את הצמיחה הכלכלית".

למרות חולשת שוק המניות, המשיכו מחירי הסחורות לעלות גם היום הן כתוצאה מהמשך חולשת הדולר והן כתוצאה מפרסום דו"ח המלאים שהצביע על ירידה במלאים. נפט וזהב הם סחורות הנקובות בדולרים ולכן, כאשר הדולר נחלש, הסחורות הופכות לזולות יותר בעבור משקיעים מחזיקים מטבעות אחרים.

בסיום המסחר בבורסת הסחורות בניו-יורק, החוזים העתידיים על נפט גולמי נסגרו בעלייה של 0.5% ברמה של 79.57 דולר לחבית לאחר שדו"ח המלאים הראה ירידה של 900 אלף חביות בשבוע שהסתיים ב-13 בנובמבר לעומת צפי כי תחול עלייה של 1.2 מיליון חביות. במלאי הבנזין חלה ירידה של 1.7 מיליון חביות לעומת צפי לעלייה של 950 אלף חביות.

החוזים על זהב רשמו עלייה צנועה של 0.1% וסגרו בשיא חדש של 1,141.3 דולר לאונקיה לאחר שמוקדם יותר כבר נסחר הזהב מעל ל-1,150 דולר לאונקיה.

שוק הדיור הפתיע לרעה

מדד המחירים לצרכן לחודש אוקטובר, שפורסם ב-15:30 שעון ישראל, הצביע על עלייה של 0.3% לעומת צפי לעלייה של 0.2%. מדד הליבה, שאינו כולל מחירי מזון ואנרגיה, עלה ב-0.2% לעומת צפי לעלייה של 0.1%, בהמשך לגידול של 0.2% בספטמבר.

במקביל, פורסמו נתונים חלשים משוק הנדל"ן, התחלות בנייה ירדו במפתיע ב-10.9% ל-529 אלף לעומת צפי כי יעלו ל-600 אלף יחידות בקצב שנתי, זאת לעומת 592 אלף בספטמבר. בשנה האחרונה נפלו התחלות הבנייה ב-30.7%. אישורי הבנייה ירדו ב-4% ל-552 אלף לעומת צפי כי תירשם עלייה ל-580 אלף, לעומת 573 אלף חודש לפני כן.

מאבק בגזרת הממתקים

ה"וול סטריט ג'ורנל" דיווח כי יצרנית הממתקים האמריקנית, הרשי, מקיימת מגעים ראשוניים עם יצרנית השוקולד האיטלקית, פררו, במטרה להגיש הצעה משותפת לקדבורי הבריטית, הצעה שתתחרה בזו של קראפט .

בנק וולס פרגו דיווח כי יחזיר 1.3 מיליארד דולר מחובותיו לממשל. וגולדמן זאקס הודיע אמש כי יקצה 500 מיליון דולר ליוזמה לעידוד עסקים קטנים.

קרן הגידור של המיליארדר ג'ון פולסון, אמרה למשקיעים כי מניית בנק אוף אמריקה תכפיל את שווייה בשנתיים הבאות, לנוכח הקלה במחיקות. סוכנות הדירוג מודי'ס הודיעה לקראת סיום המסחר כי היא מעלה את דירוג האשראי של הבנק.

בואינג דיווחה כי קיבלה הזמנות בסך 900 מיליון דולר במסגרת ארוע של התעשייה בדובאי, אך איירבוס עקפה אותה וקיבלה הזמנות בסך 1.2 מיליארד דולר.

סיטיגרופ הודיע אמש כי העלה את משכורות הבסיס של מנהל הכספים הראשי שלו ושל המנהל השותף של השווקים הגלובליים, וציין שהוא דבק בתוכניתו לשלם למנכ"ל, ויקרם פנדיט, דולר אחד בלבד כמשכורת שנתית.

אלביט מותירה את התחזיות הרחק מאחור

אלביט מערכות דיווחה לפני פתיחת המסחר, על רווח של 58.3 מיליון דולר, צמיחה של 63% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. החברה הרוויחה 1.35 דולר למניה - הרבה מעבר לתחזיות האנליסטים. ההכנסות הסתכמו ב-732.5 מיליון דולר, צמיחה של 9.1% בהשוואה לרבעון השלישי של 2008.

עוד בענייני דו"חות, חברת התקשורת 012 סמייל , אותה רוכש יוסי מימן ב-1.2 מיליארד שקל, דיווחה הבוקר על צמיחה של 4% בהכנסות ברבעון השלישי לרמה של 294 מיליון שקל וכן על גידול של 19% ברווח הנקי ל-15 מיליון שקל.

רדקום הודיעה היום כי יו"ר החברה ובעל המניות הגדול ביותר שלה, זוהר זיסאפל, מימש אופציות ורכש 20,313 מניות של החברה ב-3.2 דולר למניה ובהיקף כולל של 65 אלף דולר. המחיר ששילם זיסאפל גבוה בכ-78% ממחירה הנוכחי של המניה. הסיבה היא להגדיל את ההון העצמי כדי לעמוד בתנאי המסחר בנאסד"ק.

פלוריסטם , המפתחת טכנולוגיה לריפוי משקם באמצעות תאי הגזע לטיפול במחלות כלי דם ומחלות ממאירות, מדווחת על שיפור משמעותי במצבו הקליני של החולה הראשון בהיצרות עורקים בגפים תחתונות שטופל בהזרקה של תאי גזע מהשלייה (תאי PLX).

[לארביטראז][לטבלת ישראליות בעולם]