אפריקה פנתה לביהמ"ש בבקשה לכנס אסיפה לאישור ההסדר

אפריקה מבקשת מביהמ"ש להורות על כינוס אסיפת מחזיקי האג"ח ובעלי המניות, בבקשה ש"אינה בקשה שגרתית, אלא יוצאת דופן על כל היבטיה והשלכותיה"

אפריקה ישראל שבשליטת לב לבייב הודיעה הלילה (ה') כי פנתה לבית המשפט בבקשה להורות על כינוס אסיפת מחזיקי האג"ח ובעלי המניות, לצורך אישור הסדר החוב שהגיעה החברה עם מחזיקי האג"ח, עפ"י סעיף 350 לחוק החברות, ובהתאם למתווה המוסכם שגובש בינה לבין נציגות בעלי האג"ח (למעט סדרה ט') ב-30 באוקטובר.

אפריקה ביקשה להבהיר בבקשה מבית המשפט, כי זו "אינה בקשה שגרתית, אלא יוצאת דופן על כל היבטיה והשלכותיה, הן מנוכח מעמדה של אפריקה כחברה מרכזית במשק הישראלי, הן נוכח היקפו העצום של החוב שבגינו ההסדר (7.5 מיליארד שקל), הן נוכח השתלשלות העניינים הקדחתנית שקדמה לגיבוש ההסדר והן נוכח ההד התקשורתי והציבורי אשר ליווה את המגעים".

החברה הסבירה, כי הבקשה מוגשת על מנת לקדם את תהליך אישור ההסדר המוצע, ולהסיר את "עננת חוסר הוודאות" המרחפת מעל ראשם של החברה ומחזיקי האג"ח, כאשר די בעקרונות ההסדר כדי לספק את התשתית הדרושה לכינוס אסיפה.

נזכיר, כי אתמול (ד') בסיום ישיבת דחופה, המשקיעים המוסדיים דחו את בקשת הבנקים לשינוי במתווה ההסדר של החברה עם נציגות מחזיקי האג"ח, והעמידו את הסדר החוב כולו בספק. ביום א' הקרוב המוסדיים אמורים להגיש תשובה לבית-המשפט לגבי אישור הסדר החוב, אך נוכח ההתפתחות האחרונה עדיין לא הוחלט מה תהיה עמדתם.