נתוני נילסן לחודש אוקטובר: שופרסל ורבוע כחול יורדות, חצי חינם ורמי לוי עולות

נתח השוק של שופרסל ירד משיא של 38.5% בחודש ספטמבר ל-36.7% בחודש אוקטובר, ואילו נתח השוק של רבוע כחול ירד מ-21.3% בחודש ספטמבר ל-20.4% בחודש אוקטובר

שתי רשתות השיווק הגדולות, שופרסל ורבוע כחול , איבדו בחודש אוקטובר האחרון את נתחי השוק שכבשו בחודש ספטמבר בעקבות תווי הקנייה לחגים - כך עולה מנתוני נילסן שהגיעו לידי "גלובס".

במקביל, הרשתות חצי חינם ורמי לוי שיווק השקמה השיבו לעצמם את נתחי השוק שאיבדו באוקטובר לטובת שופרסל ורבוע כחול.

נתח השוק של שופרסל ירד משיא של 38.5% בחודש ספטמבר ל-36.7% בחודש אוקטובר. נתח השוק של רבוע כחול ירד מ-21.3% בחודש ספטמבר ל-20.4% בחודש אוקטובר.

עם זאת, שופרסל שומרת על כוחה ביחס לנתח השוק שבו החזיקה לפני החגים, בחודש אוגוסט, ואשר עמד על 36.6% - ואילו רבוע כחול אף מתחזקת ביחס לנתח השוק שבו החזיקה טרם החגים ואשר עמד על 19.8% - לעומת, כאמור, 20.4% באוקטובר.

התחזקותה של רבוע כחול באה על חשבון הרשתות העצמאיות האחרות, הכוללות את קו-אופ ישראל, טיב טעם ויתר הרשתות הפרטיות.

בעוד שנתח שוק הרשתות העצמאיות עמד בחודש אוגוסט על 19.6%, בספטמבר הוא ירד ל-17.8%, ואילו באוקטובר הוא עמד על 19% בלבד.

בניגוד לרשתות העצמאיות, המינימרקטים הפרטיים הצליחו להשיב לעצמם באוקטובר את הכוח שאיבדו בספטמבר, ונתח השוק שלהם עלה ל-10.9%.

נתח השוק של רשת חצי חינם, הרשת השלישית בגודלה בישראל לפי נילסן, עמד באוקטובר על 5.4%, לעומת 5.2% בספטמבר ו-5.5% באוגוסט.

במקביל, עלה גם נתח השוק של רשת רמי לוי שיווק השקמה מ-4.4% בספטמבר ל-4.6% באוקטובר.

השבוע טען רמי לוי, בעל השליטה ברשת רמי לוי שיווק השקמה, כי הרשת שלו הפכה לרשת השלישית בגודלה בישראל, עם קצב מכירות של 2 מיליארד שקל בשנה.

"הספקים הגדולים טוענים שאני היום הרשת השלישית בגודלה בישראל מבחינת הקניות אצלם. זו המציאות, וזה גם מה שאני חושב", אמר לוי בוועידת הקניונים השנתית המתכנסת באילת.

22