נחשפה רשמית: ב.מ.וו סדרה 5 החדשה, במחצית 2010 בישראל

המכונית החדשה צמחה למימדי ענק, והיא מציעה תא נוסעים מרווח יותר ושורה של מנועים חזקים וידידותיים לסביבה

חברת ב.מ.וו חשפה תמונות רשמיות ומפרטים של סדרה 5 החדשה, המכונית הנמכרת ביותר של החברה.

המכונית החדשה זכתה לעיצוב שמזכיר מיזוג בין סדרה 7 החדשה לסדרה 3 והיא צמחה משמעותית בממדיה לעומת המכונית היוצאת. אורכה כעת 4.9 מ', רוחבה 1.86 מ' והיא ניצבת על בסיס גלגלים ענק של 2.97 מ', כמעט 10 סנטימטרים יותר מהמכונית היוצאת. גם המרחב מאחור אמור להיות אחד הגדולים בקבוצת הביניים E.

ב.מ.וו סדרה 5 החדשה

המכונית שופעת במערכות היי-טק בתחום הנוחות והבטיחות, החל מתיבה אוטומטית בת 8 מהירויות וכלה במערכת לראיית לילה, ומצוידת בשורה של מנועים חדשים ומחודשים, שבכולם הושם דגש על הפחתת תצרוכת הדלק ופליטת ה-CO2.

ב.מ.וו סדרה 5 החדשה

ב.מ.וו סדרה 5 החדשה

הדגמים המעניינים במיוחד את השוק הישראלי הם 523, שמצויד במנוע 3 ליטר בהספק 204 כ"ס ומסוגל להאיץ מאפס למאה ב-7.9 שניות; דגם ה-528 עם אותו מונוע 3 ליטר אך בהספק 258 כ"ס; דגם ה-535 עם מנוע ה-3 ליטר טווין-טורבו בהספק 306 כ"ס, שמסוגל לזנק מעמידה ל-100 קמ"ש ב-6 שניות; ודגם ה-550 הבכיר, כרגע, עם מנוע 4 ליטר טורבו בהספק 407 כ"ס ותאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש ב-5 שניות.

כרגע לא השיקה החברה גרסה היברידית, אך היא טוענת שהדיזלים המשודרגים שלה מספקים נתוני חיסכון מרשימים מאד. דגם ה-520D ההתחלתי, למשל, מייצר 184 כ"ס אך מתהדר בתצרוכת דלק רשמית ממוצעת של כ-20 קילומטר לליטר (!) ופליטה של 132 גרם CO2 לקילומטר נתון מקביל לכלי רכב היברידיים מקבילים.

ה-5 החדשה תנחת בישראל במחצית הראשונה של השנה הבאה.

ב.מ.וו סדרה 5 החדשה