עובדי הכללית יקבלו תוספת שכר של כ-13%; השביתה הסתיימה

(עדכון) - מורכבת מ-8% תוספת ייחודית ו-5% שמגיעים לכלל עובדי המגזר הציבורי ■ העובדים בשכר נמוך יזכו לתוספת גבוהה יותר מזו של העובדים בשכר גבוה

עובדי שירותי בריאות כללית ומשרד האוצר גיבשו הסכם שלפיו עובדי המינהל והמשק של הקופה יקבלו תוספת שכר כוללת של כ-13%: 8% תוספת ייחודית שמצטרפת ל-5% שמגיעים לכלל עובדי המגזר הציבורי. כך נודע ל"גלובס".

העובדים יבצעו חלוקה פנימית של תוספות השכר, באופן כזה שהעובדים בשכר נמוך יזכו לתוספת גבוהה יותר מזו של העובדים בשכר גבוה. ההסכם תקף ל-3 שנים, ובזמן זה יהיה "שקט תעשייתי". בנוסף, במסגרת ההסכם, ינהיגו בקופה שעון נוכחות אלקטרוני ("החתמת כרטיס"), צעדי התייעלות ושינויים מבניים שיסוכמו בהמשך בין העובדים להנהלה.

כתוצאה מכך, בשעות הקרובות תסתיים השביתה, שכבר גרמה תוך 6 ימים לכאוס ב-14 בתי החולים של הקופה.

ההסכם הושג בפגישה בת"א שבה השתתפו הבוקר עופר עיני, הממונה על התקציבים במשרד האוצר, אודי ניסן ומנכ"ל קופת חולים כללית, אלי דפס.

יו"ר ארגון העובדים, פרוספר בן-חמו, אמר היום: "אנו מברכים על ההסכם שהושג, הן לטובת ציבור העובדים והן לציבור החולים שאותם אנחנו משרתים". עיני אמר: "שוב הוכח שבהידברות אמיתית ניתן לפתור כל סכסוך וניתן בכך לחסוך בשימוש בנשק השביתה".

דפס אמר: "ההסכם הכולל מבטא את רצוננו לשפר את שכרם של עובדי המינהל והמשק שראויים לכך. בהסכם ישנם צעדים שיסייעו לקופה לעמוד איתן מול התחייבותה ליציבות ולאיכות השירות ללקוחותיה".

כזכור, עובדי המנהל והמשק של שירותי בריאות כללית טענו כי לאחרונה כבר הושגה הבנה עם האוצר לפיה תינתן להם תוספת שכר של 9%, אולם האוצר חזר בו. סלע המחלוקת היה סביב סוגיית מקור המימון של תוספות השכר: הנהלת הכללית דרשה כי המדינה תפצה את הקופה בגין תוספות השכר, ואילו באוצר סברו כי הקופה צריכה לשאת במימון.

הכללית, כזכור, צפויה לסיים את שנת 2009 עם גירעון של 775 מיליון שקל, וזאת בעיקר בשל תוספות השכר שניתנו לרופאים ולאחיות. ללא מימון של תוספות השכר מצד המדינה, סבורים בכללית, הגירעון של הקופה ובעיקר של בתי החולים שלה, ימשיכו לתפוח.