רווחי אסם זינקו בכ-40%; המכירות בחו"ל זינקו ב-60%

סך המכירות הסתכם ב-881.3 מיליון שקל, עלייה של כ-2% ■ המכירות בשוק המקומי ירדו ברבעון השישי ב-6.7% על רקע עונת החגים המאוחרת בה הועברו הקניות לאוקטובר בו נרשמה עלייה של כ-14% במכירות

יצרנית המזון אסם פרסמה הבוקר את תוצאותיה הכספיות לרבעון השלישי מהם עולה כי רווחי מחזיקי ההון של החברה עלו ב-39.8% והסתכמו ב-89.33 מיליון שקל. סך המכירות הסתכם ב-881.3 מיליון שקל, עלייה של כ-2%.

מכירות הקבוצה בחו"ל בתשעת החודשים הראשונים של השנה זינקו ב-60.1% ל-494.2, כאשר הגידול נובע מרכישת פעלות החברות Tribe ו-Food Tech בארה"ב ושל פעילות חברת ירדן באנגליה וכן מהתרחבות בפעילות הייצוא של מוצרי אסם וטבעול באירופה. הגידול בייצוא בניטרול ההשפעה של הרכישות החדשות עומד על 11.1%.

עם זאת בשוק המקומי נרשם קיטון במכירות בשיעור של 2.1% ובתשעת החודשים הראשונים של השנה הן הסתכמו בכ-2.08 מיליארד שקל. כאשר החברה מסבירה את הירידה במכירות בארץ בהשפעת המצב הכלכלי ומתקופת ההרצה של מערכות המיחשוב החדשות אשר השפיעו זמנית, וכן מהשפעה נקודתית של עיתוי חגי תשרי שגרמו לירידה של 6.7% במכירות הרבעון השלישי לשוק המקומי של חלק ממכירות החג לאוקטובר. באוקטובר גדלו מכירות החברה לשוק המקומי בכ-14% לעומת אוקטובר 2008.

הרווח התפעולי עלה ב-28.3% והסתכם ב-126.9 מיליון שקל. בדו"ח הדירקטוריון מצויין כי השיפור המשמעותי ברווח התפעולי הושג בעקבות תהליכי התייעלות ששיפרו את הרווחיות ומקורן ממיזוג שישה מרכזי הפצה לאתר מרכזי חדש, מיזוג מפעל הרטבים מפ"ת לשדרות וכן התייעלות הנובעת מהנהגת שיטות עבודה חדשות וביניהן גם פרי המתודולוגיה של נסטלה (המחזיקה ב-53.8% מאסם).

שיפורים נוספים באו לידי ביטוי מהשפעה חיובית של מחירי חומרי הגלם וכן מתחילתן של סינרגיות שנוצרו כתוצאה מהרכישות החדשות של החברות בחו"ל Tribe ו-Food Tech. החברה מציינת כי השיפור ברווח התפעולי בא לידי ביטוי בכל מגזרי הפעילות של החברה, הן בתחום המזון בטמפרטורת החדר והן בתחום המזון הקפוא והמצונן. נציין כי החברה מייצרת כ-2,000 פרטי מזון שונים.

בדו"ח הדירקטוריון נכתב כי הקבוצה נמצאת בשלבים הסופיים לקראת הסגירה של עסקת רכישת 51% מהידע והמותגים של חברת מזון התינוקות מטרנה בתמורה לכ-151.5 מיליון שקל.

בשורת המזומנים ושווי המזומנים (נכסים נזילים) חל זינוק של פי 3.93 והם הסתכמו בסוף הרבעון השלישי ב-264.7 מיליון שקל לעומת 67.36 מיליון שקל בסןף השנה הקודמת. החברה ניצלה את עודפי המזומנים שלה ואת תזרים המזומנים החיובי מפעילות שוטפת וכן ניצלה את שיעורי הריבית הנמוכים במשק וגייסה אשראי, וכל זאת לצורך השקעות אסטרטגיות ברכישת חברות, ברכוש קבוע ולצורך צמצום האשראי הבנקאי לטווח קצר.