וול סטריט ננעלה בעליות שערים; CIT זינקה ב-12.8%

גלובס tv שוק העבודה אותת על הרעה, המאזן המסחרי הצטמצם ■ גולדמן זאקס הודיע כי מנהליו הבכירים לא יקבלו השנה בונוס במזומן ■ שר האוצר גייתנר: "על הממשל להיזהר מלהכריז ניצחון על המשבר הכלכלי"

וול סטריט נעלה הערב (ה') את יום המסחר בעליות שערים לאחר נתוני מאקרו מעורבים שפורסמו לפני הפתיחה אודות שוק העבודה והמאזן המסחרי של ארה"ב. יום המסחר התנהל כולו בטריטוריה החיובית, כאשר בתחילת היום רשמו המדדים את השיא התוך יומי. דווקא בשעת המסחר האחרונה, ללא סיבה נראית לעין, נחלשו קמעה המדדים לפני שננעלו, כאמור, בעליות שערים.

"זרם הנתונים מזירת המאקרו הוא חיובי בסה"כ. עם זאת, קיימת מידה מסויימת של חרדה בשווקים, בגלל דובאי ויוון. השווקים חסרי כיוון לקראת סוף השנה", אמר לאון קורנליסן, אסטרטג השקעות ב-רובקו ניהול נכסים שבהולנד.

גם ב-ING סבורים כי חל שיפור בנתוני המאקרו ברחבי העולם, "בסיוע, בין היתר, של העלייה באמון בשווקים הפיננסיים. נותר לראות איך הלך הרוח הזה יתמודד עם הידוק המדיניות המוניטרית, אך זה אינו איום מיידי".

בתוך כך, היום נודע כי מנהלים בכירים מ-12 בנקים, כולל סיטיגרופ , גולדמן זאקס ו-JP מורגן ישתתפו ביום ב' הקרוב בפגישה בבית הלבן עם הנשיא אובמה, כדי לדון בהצעותיו להגדלת ההלוואות לעסקים קטנים ולבצע רפורמות ברגולציה הפיננסית. כך מסר מקור בממשל שסרב להזדהות. עם המשתתפים הנוספים נמנים גם בנק אוף אמריקה , וולס פארגו ואמריקן אקספרס .

שר האוצר האמריקני טימותי גייתנר אמר היום כי על הממשל להיזהר מלהכריז ניצחון על המשבר הכלכלי למרות ההצלחה למנוע קריסה פיננסית כוללת לאחר חילוצי הבנקים בעיצומו של המשבר.

"ההיסטוריה מלמדת אותנו שיציאה מוקדם מדי מצעדים שננקטו לשכך משברים עלולה להאריך מאוד את הירידה בפעילות הכלכלית", אמר גייתנר.

עוד היום: האוצר האמריקני גייס בהצלחה 13 מיליארד דולר בהנפקת אג"ח ממשלתיות ל-30 שנה בריבית של 4.52%. הצפי עמד על ריבית של 4.483%.

הזהב ננעל לראשונה זה חמישה ימים בעלייה של 0.5% למחיר אונקיה של 1,126.4 דולר.

המאזן המסחרי של ארה"ב הצטמצם ל-32.9 מיליארד דולר

הדו"ח השבועי בדבר התביעות הראשוניות לדמי אבטלה, שפורסם היום ב-15:30 שעון ישראל, הצביע על עלייה של 17,000 תביעות ראשוניות לדמי אבטלה ל-474 אלף תביעות בחישוב שנתי לעומת צפי לירידה ל-455 אלף תביעות חדשות מ-457 אלף בשבוע שלפני כן. התביעות המתמשכות ירדו ל-5.157 מיליון תביעות מ-5.460 מיליון תביעות.

ביחס לשנה שעברה, מספר התביעות הראשוניות ירד ב-11% כאשר בסך הכל, מעל 10 מיליון אזרחים בארה"ב מבקשים דמי אבטלה נכון לשבוע שעבר, עובדה המדגימה היטב את מצבו העגום והשברירי של שוק העבודה האמריקני.

במקביל פורסם המאזן המסחרי של ארה"ב לחודש אוקטובר, שהצביע על צמצום הגירעון ל-32.9 מיליארד דולר מ-36.5 מיליארד דולר (תוקן לגירעון של 35.7 מיליארד דולר). הצפי היא להתרחבות ל-36.8 מיליארד דולר.

"תזכרו שעדיין מדובר בגירעון ולא בעודף. ההתרחבות הקלה הצפויה, מוערכת שתבוא מעלייה ביבוא, מה שהוא בערך הרע במיעוטו, שכן התרחבות הגירעון בשל ירידה ביצוא הייתה רעה יותר. טוב, לפחות סין תצמח", אמר אמיר כהנוביץ מכלל פיננסים.

קוסטקו הרוויחה 266 מיליון דולר; AOL התחילה להיסחר

מניית קבוצת הבנקאות וההלוואות CIT זינקה ב-12.8% ביום המסחר הראשון לאחר היציאה מפשיטת הרגל.

גולדמן זאקס הודיע היום כי 30 מנהליו הבכירים לא יקבלו השנה את הבונוס הנתון לשיקול דעת במזומן אלא יקבלו תמריצים בשיטת "מניות בסיכון". זאת, בניגוד לבונוסים המובטחים על פי חוזה אישי וכדומה.

רשת קוסטקו דיווחה היום על רווח נקי של 266 מיליון דולר עבור הרבעון הפיסקלי הראשון שלה, בדומה לרבעון המקביל ובהתאם לצפי האנליסטים. ההכנסות גדלו ב-5.5%.

מניותיה של AOL התחילו היום להסחר באופן רשמי, תחת הסימול הלא מפתיע AOL, וזאת לאחר שנפרדה סופית מטיים וורנר .

גוגל נענתה לבקשתה של רשות ההגבלים העסקיים באיחוד האירופי והוסיפה את השקפותיה, בין יתר לקוחות החברה, לדיונים ברשות סביב המיזוג המתוכנן בין אורקל לסאן מיקרוסיסטמס , בהיקף 5.6 מיליארד דולר. היום יתקיים בבריסל שימוע קריטי בנושא העסקה הזו.

אינקרדימייל הודיעה היום על מועד חלוקת הדיבידנד השנייה בשנה זו, בהמשך להודעתה מאוגוסט השנה, על חלוקת דיבידנד בסך של 3.8 מיליון דולר, השווה לכ-40 סנט למניה, במזומן. המועד הקובע לקביעת הזכאות לחלוקת הדיבידנד נקבע לתום המסחר בנאסד"ק ביום 21 בדצמבר, 2009. הדיבידנד האמור ישולם לבעלי המניות שהחזיקו במניות החברה במועד הקובע, בסמוך ליום 30 בדצמבר, 2009.

טופ אימג' וגילת הוסיפו לרכז עניין על רקע הודעתן מאתמול על חוזים חדשים.

[לארביטראז][לטבלת ישראליות בעולם]