DMO הותירה חוב של מיליון שקל למשרד הפרסום בורודה-קפלן

בורודה-קפלן נרכש בשנה שעברה ע"י קבוצת אדלר-חומסקי ■ למשרד מחזור המוערך בכ-20 מיליון שקל בשנה, והיקף החוב של DMO עלול לצמצם או למחוק לחלוטין את הרווח של המשרד

רשת DMO הותירה חוב של כמיליון שקל למשרד הפרסום שלה, בורודה-קפלן, מקבוצת אדלר חומסקי - כך נודע ל"גלובס". רוב החוב, הוא חוב לאמצעי המדיה, על רכישת שטחי פרסום.

יצוין כי מחזור הפעילות של בורודה-קפלן מוערך בכ-20 מיליון שקל לשנה. כפועל יוצא, חוב בהיקף של כמיליון שקל - במידה ולא יוחזר - עלול לצמצם במידה ניכרת ואולי אף למחוק כליל את הרווח של משרד הפרסום.

אקסלנט DMO הינה בבעלות חברת קבוצת דטהסייף, בבעלותו ובניהולו של עומר נירהוד. החברה הינה רשת חנויות דיו ופתרונות הדפסה ומחשוב, המונה כ-30 סניפים ברחבי הארץ. בפברואר 2009 פנתה החברה לבית משפט בבקשה להקפאת הליכים במעמד צד אחד; זאת, בטענה כי היא נמצאת במצב של חדלות פירעון וחובותיה נאמדים בכ-13 מיליון שקל.

בורודה-קפלן נמנה על קבוצת אדלר-חומסקי מאז 2008. המשא ומתן על רכישת המשרד החל כשאדלר-חומסקי עדיין היו בבורסה, אז הם דיווחו על העסקה המתגבשת. בהודעה לבורסה הודיעה קבוצת אדלר-חומסקי כי התמורה בגין הרכישה תיקבע על בסיס הרווח הנקי של החברה הנרכשת, כפי שייקבע בדוחות הכספיים השנתיים המבוקרים שלה לשנים 2007-2008.

החברות העריכו את שווי החברה הנרכשת ב-17.5 מיליון שקל, לפי מכפיל 5 על הרווח הצפוי ב-2007-2008, ולפיכך התמורה צפויה לעמוד על 8.75 מיליון שקל. העסקה הושלמה סופית ב-2008 לאחר שאדלר-חומסקי היו כבר מחוץ לבורסה.

בורודה-קפלן החל את דרכו כבורודה-שדה, על שם שני המקימים: איילת שדה וגיא בורודה. בהמשך הצטרף השותף רון קפלן, ואיילת שדה יצאה. את הקפיצה ההתחלתית קיבל המשרד דווקא ממפרסם גדול - סלקום. בורודה-שדה, שנכנסו לתקציב כדי לטפל בחשבוניות, מצאו עצמם לפתע על קו התפר במעבר של סלקום מבאומן-בר-ריבנאי למקאן אריקסון. מקאן היו למשך כחודש תחת צינון, ובורודה-קפלן שימשו למשך חודש כמשרד הפרסום של סלקום. בהמשך, כאשר מי ששימש כמנהל השיווק של החברה, אבי זיתן, עבר לסאני, הוא לקח אותם איתו והפך אותם למשרד הפרסום של החברה. עם זאת נדוניה זאת לא החזיקה מעמד לאורך שנים, וזמן לא רב לאחר הרכישה עבר תקציב סאני למקאן אריקסון.

גילי הולצמן, סמנכ"ל הפיתוח העסקי בקבוצת אדלר-חומסקי, מסר בתגובה: "אקסלנט DMO אכן נקלעה לחדלות פירעון, וביקשה הקפאת הליכים והגנה מפני נושים. חוב החברה לבורודה-קפלן עומד על כמיליון שקל, רובו ככולו עבור רכש מדיה וחובות לספקים חיצוניים. אנו פועלים בשיתוף פעולה מלא עם החברה ועם אמצעי המדיה השונים במטרה למצוא הסדר ראוי והוגן לחובות הנ"ל, ובשאיפה למכירתה של החברה והמשך הפעלתה כעסק חי על ידי רוכשים עתידיים".