גליקמן-נטלר-סמסונוב זכה בתקציב הפרסום של XL

על התקציב של מותג משקאות האנרגיה התמודדו משרדי הפרסום של טמפו: מקאן-אריקסון, גליקמן-נטלר-סמסונוב וגיתם ■ היקף התקציב מוערך בכ-3 מיליון דולר

מסתמן כי גליקמן-נטלר-סמסונוב, השחקן החדש יחסית במערך הפרסום של טמפו, הוא הזוכה במכרז על תקציב הפרסום של מותג משקאות האנרגיה XL - כך נודע ל"גלובס".

על התקציב התמודדו 3 משרדי הפרסום המרכיבים את מערך הפרסום של טמפו: מקאן-אריקסון, גליקמן-נטלר-סמסונוב וגיתם BBDO.

הרקע למכרז הוא השינוי בהפצת המותג XL בישראל. כזכור, החל מינואר 2010 קיבלה טמפו את זכויות ההפצה של המותג בישראל למשך 10 שנים. זכויות ההפצה היו עד אז בידי חברת סידס, שהחזיקה אותו כשנה לאחר שקיבלה את זכויות ההפצה מחברת בני פאוזי שהשיקה את המותג בישראל.

המותג עבר מספר גלגולים בהתנהלות הפרסומית שלו: תקציב הפרסום טופל במשך מספר שנים על-ידי משרד הפרסום המגזרי יארא, מאחר שהצעדים הפרסומיים הראשונים כוונו דווקא למגזר הערבי ולרשות הפלסטינית. לאחר מכן, כשהפעילות הפרסומית הורחבה גם לישראל, בחרה חברת XL העולמית לתת ליארא להוביל את הקמפיין בכל השוק הישראלי.

עם זאת, לאחר מספר שנים החליטה החברה הבינלאומית לחפש משרד פרסום חדש - שלא על דעתה של קבוצת בני פאוזי. נציגי החברה הבינלאומית נפגשו ישירות עם מספר משרדים, ביניהם יהושע TBWA, אדלר-חומסקי&ורשבסקי וכן מספר משרדי אינטראקטיב.

כשהוחלט על העברת הפצת המותג לחברת סידס, נפתח מכרז רשמי בו התמודדו מקאן אריקסון, אדלר-חומסקי&ורשבסקי, יהושע TBWA ובאומן-בר-ריבנאי. מקאן-אריקסון זכה במכרז, אך לאחר מספר שבועות התבטלה ההתקשרות בין הצדדים, בין היתר בשל אי-יכולת להגיע להסכמות מסחריות.

לאחר שניסיונות ההתקשרות עם משרדי הפרסום הגדולים כשלו, בחרה סידס להישאר עם המוכר והידוע, והותירו את תקציב המותג במשרד הפרסום לצעירים ציבלין תקשורת צעירים, המטפל מאז תחילת 2008 בכל תקציבי הפרסום בעלי הזיקה הצעירה של החברה. אבל כאמור, הרומן של XL עם סידס לא האריך ימים, זכויות ההפצה עברו - ואיתם גם תקציב הפרסום.

מערך הפרסום של טמפו כולל את גיתם BBDO, המטפל במותגים פפסי וסאן בנדטו; מקאן-אריקסון, המטפל בהייניקן, מכבי, וגולדסטאר; וגליקמן-נטלר-סמסונוב, המטפל במותג ג'אמפ.

לפי נתוני יפעת בקרת פרסום, מתחילת השנה הושקעו בפרסום המותג XL כ-6.8 מיליון דולר במחירי מחירון, שהם כ-2.5 מיליון דולר במחירים אמיתיים.