ערוץ 10 ישדר משחק אחד מדי שבוע של ליגת העל הכדורסל

(עדכון) - ישדר בימי ראשון ■ העסקה, שכוללת גם את הפלייאוף והפיינל-פור, יכולה להגיע עם בונוסים על רייטינג ל-3 מיליון שקל ■ ערוץ הספורט יקבל 88% מהסכום

אחרי שוויתר על שידורי מכבי תל-אביב בכדורסל ועל ליגת העל בכדורגל, ערוץ 10 חוזר באופן קבוע למפת שידורי הספורט. הערוץ קרוב לסיכום עם ערוץ הספורט, שמחזיק בזכויות של הליגה, על שידור קבוע מדי יום ראשון של משחק מליגת העל בכדורסל.

השידור הראשון צפוי להיות כבר עם החזרה של הליגה מהפגרה ב-17 בינואר, במשחק בין מכבי תל-אביב להפועל ירושלים. ההסכם כולל גם את משחקי הפלייאוף ושניים ממשחקי הפיינל-פור שייערכו בחודש מאי.

מקורבים לעסקה מעריכים כי ערוץ 10 ישלם סכום כולל של 2.5 מיליון שקל עבור 17-20 משחקים, וביחד עם תשלום על בונוסים בגין רייטינג העסקה עשויה להגיע עד 3 מיליון שקל.

מי שצפוי ליהנות מהעסקה הוא בעיקר ערוץ הספורט, שמחזיק בזיכיון לשידור משחקי ליגת העל ב-3 העונות האחרונות. על-פי ההסכם המתגבש, ערוץ הספורט יקבל 88% מהסכום, בעוד שמינהלת הליגה תהנה מ-12% הנותרים.

להסכם הוכנס סעיף של תשלום בונוס לרייטינג של כ-70 אלף שקל למשחק, אותו ישלם ערוץ 10 אם הרייטינג הממוצע במשחק מסוים יחצה רף של 8%.

על-פי התוכנית של מינהלת הליגה, מחזור המשחקים של יום ראשון במסגרת "ערב הכדורסל של ישראל" יחל עם שידור משחק בערוץ הספורט בשעה 19:00, כאשר ערוץ 10 ישדר את רצועת השידור של המשחק שיחל ב-21:00. בשני הערבים הנותרים של משחקי המחזור - ימים שבת ושני - ישדר ערוץ הספורט משחק בכל ערב בערוץ ספורט 5+ LIVE.

החיבור בין ערוץ 10 לבין המינהלת קיים בשנים האחרונות בעיקר בשידורי הפיינל-פור של הליגה, ובנוסף שידר הערוץ משחקים מגביע ווינר ומשחקים מרכזיים מהליגה עצמה. כבר בקיץ האחרון ניסו ראשי המינהלת וערוץ 10 למצוא נוסחה לפיה הערוץ ישדר את ליגת העל בכדורסל.

בשני סבבי הפיינל-פור האחרונים היה נראה כי ההימור של ערוץ 10 על כדורסל השתלם. גמר הפיינל-פור בעונה שעברה בין מכבי תל-אביב למכבי חיפה הביא רייטינג ממוצע של 13.3%, ואילו הגמר לפני שנתיים בו ניצחה הפועל חולון הביא רייטינג של 16% בממוצע.

מאז ויתר בסוף העונה שעברה על שידורי מכבי תל-אביב ביורוליג ושידורי ליגת העל, ערוץ 10 נשאר בתמונת הספורט עם 10 שידורים ב-4 החודשים האחרונים של קבוצות הכדורגל הישראליות באירופה: הוא שידר שבעה משחקים של מכבי חיפה בליגת האלופות (כולל 3 בשלב הבתים) ו-3 משחקים של הפועל תל-אביב בליגה האירופית