כלכלני הפועלים: המעו"ף בעמדת זינוק נוחה לשיאו ההיסטורי

לאחר זינוק של 75% בסיכום 2009, ושל 128% בעשור, כלכלני הבנקים פועלים ולאומי ממשיכים בגישה האופטימית ומעריכים כי העליות בבורסה יימשכו

הבורסה בת"א סגרה עשור ושנה מצויינים. המדד המוביל בת"א, מדד המעו"ף, השלים עלייה שנתית של כ-75% - וסיכם את השנה הטובה בעשור, כשהוא רחוק כיום בכ-8% מרמת השיא שקבע באמצע שנת 2007. בסיכום עשור הבורסה המקומית רשמה זינוק חד של 128%.

בפתיחת השנה והעשור החדשים, בסקירה השבועית שלהם הכלכלנים בבנקים המקומיים ממשיכים להיות אופטימיים ומעריכים כי העליות בבורסה יימשכו. בבנק לאומי מוסיפים לייחס זאת לשיפור בתמונה המאקרו-כלכלית והתשואות הנמוכות הצפויות באפיקים הסולידיים אשר תומכות בשוק המניות המקומי. עם זאת, הם מסייגים, רמת המחירים הנוכחית בשוק המניות אינה נמוכה בהסתכלות היסטורית, ועל כן נראה כי קצבן של עליות השערים צפוי להיות מדוד ורמת התנודתיות בשוק צפויה להיוותר גבוהה.

לגבי שוק האג"ח, הכלכלנים צופים בשנה הקרובה זחילת תשואות איטית כלפי מעלה באפיק הממשלתי; בטווח הקצר נותנים עדיפות להשקעה באגרות החוב לטווח בינוני; וצופים צמצום בפערי התשואות בין האפיק הקונצרני לממשלתי. לגבי המסחר במט"ח הכלכלנים מעריכים כי הסימנים להתאוששות בכלכלת ארה"ב ימשיכו לספק תמיכה לדולר, וכי גידול בתיאבון לסיכון של המשקיעים יקזז מגמה זו.

הפועלים: המעו"ף בעמדת זינוק נוחה לשיאו ההיסטורי

כלכלני בנק הפועלים מעריכים, כי נוכח הציפיות להמשך שיפור בנתונים המאקרו כלכליים וברווחיות החברות, עליות השערים מעמידות את מדד המעו"ף בעמדת זינוק נוחה לשיאו ההיסטורי. בנוסף, הם מציינים, הרמה הנמוכה בסטיות התקן הגלומות באופציות המעו"ף, "מדד הפחד" המקומי, ממשיכה לשרור - מה שממחיש לדעתם את הרגיעה שחשים המשקיעים, ויוצרת אפשרות לרכישת הגנות לתיק המנייתי.

הכלכלנים ממליצים להמשיך ולהחזיק בפוזיציה מנייתית, תוך דגש על התאמת מידת החשיפה לרמת הסיכון והצבת פקודות מסוג Stop loss להגנה במקרה של ירידות שערים.

באשר לשוק המט"ח, בפועלים ממליצים להחזיק בכ-10% מסך התיק במטבע חוץ, תוך פיזור מטבעי כולל אירו וליש"ט, על חשבון הדולר, בעקבות הירידה הצפויה באטרקטיביות של המטבע האמריקני כמטבע מקלט.