תוצאות חיוביות בניסוי רפואי של בריינסוויי - המניה מזנקת 13%

בעקבות תוצאות ביניים טובות שרשמה החברה בניסוי יעילות לטיפול בהזיות שמיעה אצל חולי סכיזופרניה, המליץ החוקר הראשי לדלג לניסוי רב מרכזי ■ תגייס 100-150 חולים לניסוי האחרון

הצלחה לחברת בריינסוויי בניסוי יעילות במכשיר ה-DEEP TMS שלה לטיפול בהזיות שמיעה אצל חולי סכיזופרניה. לאחר הדיווח על התוצאות מזנקת היום (א') מניית החברה והיא נסחרת עתה לפי שווי של כ-450 מיליון שקל.

הניסוי נערך במרכז לבריאות הנפש בבאר יעקב, בשיתוף עם הקרן למחקר ופיתוח רפואי של אסף הרופא. בניסוי נבדקו 8 חולים, כאשר שלושה מהם קיבלו את הטיפול פעמיים. לאור תוצאות הביניים החיוביות, המליץ החוקר הראשי להפסיק את הניסוי בשלב זה, על-מנת לעבור לשלב הבא, של ניסוי רב-מרכזי.

"מה שהכי חשוב, זה הבשורה הרפואית הקלינית, שאנו נמצאים בפתחה של פריצת דרך בתחום מאוד קשה לעולם הרפואה ושאין בו הרבה אלטרנטיביות טיפוליות", אמר ל"גלובס" היום מנכ"ל בריינסוויי, עוזי סופר.

לדבריו, "התוצאות הראשוניות מצוינות ואנחנו מתחילים כבר עכשיו לגייס את המרכזים שישתתפו בשלב הבא בארה"ב, באירופה ובישראל". סופר ציין שלהערכתו לשלב הבא יגויסו 100-150 חולים.

מכשיר ה-Deep TMS מיועד לטיפול רפואי לא פולשני בהפרעות נפוצות בתפקוד המוח. בניסוי שנערך, השימוש במכשיר הביא לשיפור ממוצע של 37% במדד הערכת הקולות של הופמן (Hoffman Auditory Hallucinations Scale), שהוא המדד המרכזי באמצעותו נבדקה יעילות הטיפול. המדד בוחן את תדירות הקולות שהחולה שומע, עוצמתם והשפעתם על התנהגותו והמצוקה אותה הוא חווה.

שני מדדים נוספים שבהם נמצא שיפור, היו מדד הסימנים החיוביים של מחלת הסכיזופרניה (SAPS) וכן סקאלת CGI, המהווה מדד לרמת תחלואת נפש כללית.

החברה ציינה בהודעתה שאצל אחד המטופלים, ששמע קולות במשך שנים ותרופות לא הועילו לו, פסקו הקולות לגמרי אחרי הטיפול השני ולא חזרו כבר 4 חודשים.

החוקר הראשי בניסוי מעריך כי למרות הצורך באישוש התוצאות במחקר הכולל טיפול דמה, החוקרים בטוחים ביעילות הטיפול עד כה, עקב פנייתם של מטופלים לחזור מיוזמתם לסדרה ארוכה יותר של טיפולים.