לאחר היציג: פישר רכש 50-100 מ' ד'; הדולר עדיין נחלש

גלובס tv הדולר עלה ב-0.1% לשער יציג של 3.74 שקלים; האירו המשיך להיחלש והוא ירד ב-0.43% לשער של 5.366 שקלים ■ אמש רכש הנגיד 300 מיליון דולר ■ יוסי פרנק ל"גלובס": הדולר ייחלש עוד אם האוצר ובנק ישראל לא ינקטו צעדים נוספים לחיזוקו

יום לאחר התערבותו של נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר שרכש אתמול במהלך המסחר הבין בנקאי 300 מיליון דולר על מנת לחזק את ערכו של המטבע, תחזק היום הדולר ב-0.1% לשער יציג של 3.74 שקלים. האירו המשיך להיחלש והוא ירד ב-0.4% לשער יציג של 5.366 שקלים.

בשיחה עם פעילים בשוק כולל שיחה עם חדר המסחר של הבנק הבינלאומי עולה כי לאחר קביעת השער היציג של הדולר רכש בנק ישראל בין 50 ל-100 מיליון דולר נוספים, בעיקר על מנת לאזן את השער מול רכישת שקלים על ידי זרים.

יוסי פרנק: הדולר ימשיך להיחלש

יוסי פרנק, מנכ"ל אנרג'י פייננס, מעריך שהדולר ימשיך להיחלש כנגד השקל למרות ההתערבויות האקראיות של בנק ישראל בשוק המט"ח. "האפקטיביות של המהלכים האלה מאוד מוגבלת בזמן", אמר פרנק בראיון לגלובס TV בהתייחסו להתערבות של בנק ישראל אתמול, אשר רכש לפי ההערכות כ-300 מיליון דולר. "הספקולנטים ראו מה סטנלי פישר עושה, למדו את הדבר היטב, ולכן בהתערבות האחרונה הם באו מוכנים ולא ראינו כמעט שום אפקט. הוא ייחלש עוד אם האוצר ובנק ישראל לא ינקטו צעדים נוספים לחיזוקו".

לשאלה האם הדולר בדרך ל-3.5 שקלים ענה פרנק כי "אלה ההערכות שיש בכל העולם, אבל המשמעות של זה היא יורו ב-5 שקלים וליש"ט ב-5.5 שקלים. מי שצריך לשים לזה טוב לב זה משרד האוצר. שר האוצר דיבר לפני שבוע על צמיחה של 5% וירידה באבטלה; אני מבטיח לך דבר אחד: בשער דולר של 3.5 שקלים ומטה, אפשר לשכוח מהמספרים האלה".

אמש התאכזבו המשקיעים בוול סטריט כאשר נתון מכירות הבתים הקיימים צלל בנובמבר ב-16% לעומת צפי כי לירידה של 2%. מדובר בירידה הראשונה במכירות לאחר 9 חודשים רצופים של עלייה, כאשר הרמה שנרשמה בנובמבר נפלה ל-96 נק', הרמה הנמוכה ביותר מאז יוני 2009.

היום יקבלו המשקיעים מנה גדושה של נתוני מאקרו חשובים, ביניהם סקר התעסוקה החודשי של ADP, הצפוי להצביע על גריעה של 74 אלף משרות בדצמבר 2009, מדד מנהלי הרכש במגזר השירותים (ISM), הצפוי לעלות ל-50.5 נק' ופרוטוקולי ישיבת הריבית האחרונה של ה'פדרל ריזרב', המהותית במיוחד לדולר שכן ייתכן כי המשקיעים יקבלו איתות ברור יותר בנוגע למדיניות המוניטרית של ה'פד'.

כלל פורקס: מגמת הדולר כרגע דובית

במחלקת המחקר של כלל פורקס מעריכים כי מגמת הדולר היא כרגע דובית אבל ישנה אפשרות לתיקון מעלה לפני המשך מהלך הירידות. בכלל פורקס מתרחשים חיפוש אפשרות מכירה של הדולר אם מחירו יורד מתחת ל-3.7192 שקלים וחיפוש אפשרות קנייה זירה אם מחירו עולה מעל 3.808 שקלים.