ערוץ 10 החל בהגשת תוכנית עבודה עד 2012

מחר יתקיים בוועדת הכלכלה בכנסת הדיון המכריע להארכת זיכיון ערוץ 10 ■ אנשי הערוץ ניהלו במהלך היום פגישות עם הרשות השנייה באשר לחובות התוכן האחרונות שאמורות לעלות על המסך בשנים 2010 ו-2011

ערוץ 10 החל בהגשת תוכנית העבודה שלו לשנתיים הקרובות לרשות השנייה. זאת לקראת הדיון מחר (ד') בוועדת הכלכלה של הכנסת בנושא החוק להארכת זיכיונו.

על-פי הציפיות, בדיון מחר יאושר החוק באופן סופי על-ידי הוועדה. אנשי הערוץ ניהלו במהלך היום פגישות עם אנשי הרשות באשר לחובות התוכן האחרונות שאמורות לעלות על המסך בשנים 2010 ו-2011.

בתחום הסוגה העילית קובע החוק כי השנה יהיה חייב הערוץ לעמוד בהפקה בסך 39.4 מיליון שקל, בתוספת החזר חובות למסך בסך 41 מיליון שקל. בשנת 2010 ייאלץ הערוץ להשקיע 43.3 מיליון שקל במסך, בתוספת 21.5 מיליון שקל של החזר חובות. בשנת 2011, שנת הזיכיון האחרונה, ייאלץ הערוץ להוסיף עוד 15.5 מיליון שקל למחוייבויותיו.

על-פי לוח הזמנים, ב-17 בינואר אמורה מועצת הרשות השנייה בראשותה של נורית דאבוש לקבוע אם לוחות העבודה של הערוץ לשנתיים הקרובות עומדות במצוות החוק. במקרה שדאבוש כן תמליץ על הארכת הזיכיון, אז צפוי החוק לעבור בקריאה שנייה ושלישית.

בתוך כך, ל"גלובס" נודע כי בישיבה מחר עדיין צריך הערוץ להוכיח כוונה לעמוד ב-2.3 מיליון שקל נוספים שלא נכללו בהבנות קודמות. על-פי ההערכה, אלה ישוקללו בהכרה של הרשות השנייה בתקציבי פיתוח של הערוץ בשנים הקרובות.

נושא נפיץ אחר שיעלה על הפרק בדיון הוא מעבר של חברת חדשות ערוץ 10 לירושלים. ההסדר המתגבש הוא כי הערוץ יתבקש להגיש תוכנית עבודה למעבר החברה לירושלים תוך שנתיים.

מהרשות השנייה נמסר כי "הרשות השנייה וערוץ 10 נמצאים בעבודת מטה לקראת הדיון מחר". בערוץ 10 אישרו את הדברים.