סקר TIM: שיעור החשיפה של Mako זינק ב-47% בחצי שנה

מסקר TIM החצי-שנתי עולה כי פייסבוק ו-YouTube רשמו עליות חדות ■ את צמרת האתרים מובילה כתמיד גוגל עם שיעור חשיפה שבועי של 91.9%, ואחריה וואלה עם שיעור חשיפה שבועי של 63.1%

ריבוי התכנים באתר הבית של זכיינית ערוץ 2 קשת מספק את הסחורה: שיעור החשיפה השבועי של אתר Mako זינק ב-47% בחצי השנה האחרונה, עם עלייה של 17.1% בחודש האחרון (מקום 6) - כך עולה מסקר TIM החצי-שנתי לדצמבר 2009.

את צמרת האתרים מובילה כתמיד גוגל (91.9%), ששמרה על יציבות בחצי השנה האחרונה; ואחריה וואלה, עם שיעור חשיפה שבועי של 63.1% והיחלשות של 4.5% בחצי השנה האחרונה.

פייסבוק (58.9%) עוקף את ynet (עם 58.6%), מצמצם את הפער מוואלה ומתברג למקום השלישי, לאחר עלייה חדה של 33.4% בחצי השנה האחרונה. בעורפו של אתר ynet (המדורג רביעי) נושף אתר שיתוף קבצי הווידיאו YouTube, שהתחזק ב-15.7% בחצי השנה האחרונה לשיעור של 57.1% (מקום 5).

אתר השוואת המחירים זאפ הצליח לעקוף בדצמבר את נענע10, עם גידול של 12.2% בחצי השנה האחרונה (25.6%), בהשוואה לשיעור חשיפה שבועי של 24.4% לנענע10, שאיבדה 13.1% בשיעור החשיפה בחצי השנה האחרונה.

אתרים נוספים שנחלשו בחצי השנה האחרונה הם nrg, שאיבד 14.3%, msn, שאומנם זינק ב-14.1% בדצמבר אך נחלש ב-6 החודשים האחרונים ב-11.7%, ויד2, שאיבד 9.6% בחצי השנה האחרונה (מקום 9). שיעור החשיפה של האתר של אורנג', לעומת זאת, זינק בחודש האחרון ב-28.7%.

בגזרת אתרי הספורט, one גובר על ספורט5, עם שיעורי חשיפה שבועיים של 14.1% ו-13.3% בהתאמה, כששני האתרים התחזקו בכ-20% בחצי השנה האחרונה. אתר החיפוש b144 מדורג במקום ה-12, עם שיעור חשיפה שבועי של 19%, בהשוואה לדפי זהב שממוקמת במקום ה-15, עם שיעור חשיפה שבועי של 14.9%.

Ymap, אתר המפות של ynet, התברג לראשונה בסקר למקום ה-22, עם שיעור חשיפה שבועי של 11.8%. אתר הלוחות winwin סוגר את הרשימה עם שיעור חשיפה שבועי של 9.1%, המשקף ירידה של 18.6% בהשוואה לנובמבר. עם זאת, בניכוי חפיפות, שיעור החשיפה למפרסמים של ymap ו-winwin - שמוזגו בנובמבר 2009 - עומד על 18.6% ומציב את האתר הממוזג במקום ה-13.

בקרב אתרי הסחר האלקטרוני מוביל אתר וואלה שופס, עם שיעור חשיפה שבועי של 16.5%, ואחריו אולסייל (6.9%), p1000 (5.65) ונענע שופס (5.1%).

בקרב אתרי הכלכלה, "גלובס" עומד על שיעור חשיפה של 13%, בהשוואה לשיעור של 15.3% ל"דה מרקר". אולם, שיעורי החשיפה של "דה מרקר" כוללים גם את רשת החברתית-היכרויות "דה מרקר קפה", שמושכת 30-40 אלף גולשים ביום. נתוני אלקסה - אשר אינם נחשבים מדויקים מאחר שתלויים בהתקנת סרגל, אך עשויים להצביע על מגמות תוך-אתריות לאורך זמן - מצביעים בשנה האחרונה על הנתון הבא: 65% מגולשי דה מרקר מבקרים ושוהים ברשת הקפה, בעוד שרק 19.8% מבקרים בחלק החדשות הכלכליות של האתר.

סקר TIM של TNS טלסקר לדצמבר נערך בקרב מדגם של כ-1,251 משתמשי אינטרנט מעל גיל 13, מפיזור ארצי ומייצג של האוכלוסיה היהודית בישראל. הסקר התבסס על עדכון אומדן חצי-שנתי לאוכלוסיית משתמשי האינטרנט בישראל, מ-4.3 מיליון גולשים ביוני 2009 ל-4.4 מיליון בדצמבר 2009.

סקר טים