מסתמן: לן בלווטניק צפוי לרכוש את חלקו של שאול אלוביץ' ב-yes

בלווטניק אמנם התקדם בשבוע האחרון במו"מ עם אלוביץ', אך עדיין אין סיכומים, והמגעים עם הקבוצות האחרות שמביעות עניין בחברה נמשכים ■ קרן סקיי פרשה מהמו"מ, ונותרו בו מרקסטון, פרמירה וחברת תקשורת מאירופה

איש העסקים האמריקני לן בלווטניק נתפס כבעל הסיכויים הגבוהים לרכישת חלקו של שאול אלוביץ' בחברת yes.

בלווטניק אמנם התקדם בשבוע האחרון במשא-ומתן עם אלוביץ', אך עדיין אין סיכומים, והמגעים עם הקבוצות האחרות שמביעות עניין בחברה נמשכים.

מי שפרשה מהמשא-ומתן היא קבוצת סקיי, שבשליטת צבי יוכמן וניר דגן. עדיין במגעים - הקרנות מרקסטון, פרמירה וחברת תקשורת נוספת מאירופה.

כפי שנחשף לראשונה ב"גלובס", בלווטניק פנה לאלוביץ' לפני כחודש בבקשה לקבל פרטים על החברה. היקף העסקה עמד אז על כ-500 מיליון שקל תמורת 32.6% מהמניות. אולם אם הרוכש ירצה להגיע לשליטה ב-yes, הוא יצטרך לרכוש גם את חלקם של בעלי המניות הקטנים בחברה: לידן, קרדן פולאר ויואב חרל"פ (שרכש 2.5% ממניות yes מידי פולאר), המהווים 17.6% ממניות החברה, כך שהמחיר הסופי עשוי להיות הרבה יותר גבוה. יתרת המניות, 49.8%, מוחזקת על-ידי בזק, שלה אסור להחזיק יותר מ-50% ממניות yes.

העסקה למכירת אחזקותיו של אלוביץ' ב-yes עלתה בעקבות רצונו להשלים כמה שיותר מהר את עסקת רכישת השליטה בבזק . סגירת העסקה נקבעה לאפריל השנה, אך אלוביץ' רוצה להשלים את עסקת בזק ולמכור את מניותיו ב-yes, ועל כן הוא מעוניין להשלים אותה כבר בשבועות הקרובים.

לא רק ברוסיה

בלווטניק מתגורר בארה"ב ובלונדון. בשנה שעברה הוא דורג במקום ה-45 ברשימת האנשים העשירים של המגזין "פורבס", עם הון של 7 מיליארד דולר. לפני כשנה ניהל בלווטניק משא-ומתן עם עופר נמרודי בנושא רכישת העיתון "מעריב". כזכור, המשא-ומתן התפוצץ ברגע האחרון, לאחר שבלווטניק רצה לרכוש את כל מניות העיתון.

בד-בבד, בלווטניק נכנס כשותף בחברת RGE של אביב גלעדי ואודי רקנאטי, המחזיקה בערוץ הספורט ובעוד כמה ערוצי תוכן.

עושרו ההתחלתי של בלווטניק הגיע מעסקים בתחום משאבי הטבע והתשתיות שהקים ברוסיה בעת נפילת הקומוניזם. לכן הוא מוזכר לעתים כאחד האוליגרכים הרוסים, אף שהוא אמריקני מגיל צעיר.

כיום עסקיו של בלווטניק אינם מבוססים על השוק הרוסי בלבד, כי אם גם על השקעות באירופה ובצפון ודרום אמריקה. כמו כן בלווטניק עוסק במגוון תחומים - החל במשאבי טבע, תשתיות ותעשייה וכלה בנדל"ן, תקשורת ומדיה. בין היתר הוא מחזיק באחוזים בחברת Werner Media.

ל"גלובס" נודע כי לאחרונה רכש בלווטניק את חברת ההפקות של שחקן הקולנוע מל גיבסון.