הבורסה סגרה שבוע צורם בטון חיובי: קבוצת דלק הוסיפה 3.6%

היום נסגר אמנם בעליות, אך בסיכום שבועי איבד המעו"ף 2.2% מערכו ■ אפריקה מימשה אופציה לרכישת 7% מדור אלון - המניה עלתה ב-1.9%

בורסת תל אביב ננעלה היום (ה') בעליות שערים בגיבוי נעילה חיובית אמש בוול סטריט, עליות שערים באירופה וחוזים עתידיים חיוביים בוול סטריט. אופציות המעו"ף לחודש ינואר עמדו, כבכל יום ה' אחרון של החודש, במוקד המסחר הבוקר והם פקעו בעלייה של 0.87% בשער מדד קובע של 1134.92 נקודות. מחזור המסחר היום בשוק היה גבוה למדי, כיאה לפקיעה, והסתכם בכ-2.7 מיליארד שקל (המחזור בפתיחה היה כמיליארד שקל).

"לאחר הפקיעה, המעו"ף 'יוצא לאוורור' לקראת סוף השבוע, כשמחר צפויים נתוני מאקרו חשובים מאוד בארה"ב, אשר סביר מאוד שיתנו את הטון בפתיחת המסחר בתל אביב ביום א' הקרוב", אמר אחד הפעילים בשוק. "בסה"כ השוק הישראלי מנסה 'לאמוד נזקים' לאחר ירידות השערים שנצפו בשבוע האחרון. ההמלצה למשקיעים היא לזכור, לאחר תקופת עליות ארוכה, כי השוק הוא דו-כיווני".

יום המסחר היום היה אמנם חיובי, אך התמונה השבועית נראית אחרת: מדד המעו"ף איבד השבוע 2.3% מערכו, מדד היתר-50 השיל 2.8% ומדד הבנקים איבד 2%.

קבוצת דלק במו"מ לרכישת 50% מדליה אנרגיות

חברת דלק תשתיות מקבוצת דלק של יצחק תשובה מנהלת מגעים מתקדמים להשקעה אסטרטגית ביצרנית החשמל הפרטית דליה אנרגיה. ל"גלובס" נודע כי בין הצדדים מתנהל משא ומתן לרכישת 50% מדליה אנרגיות. להערכת גורמים בשוק נאמד שווייה של דליה אנרגיות כיום בכ-30 עד 50 מיליון דולר. ההתעניינות בדליה אנרגיות היא חלק ממהלך אסטרטגי, שנועד ליצור סינרגיה עם זרוע הפקת הגז הטבעי של הקבוצה, חברות דלק אנרגיה ודלק קידוחים , השותפות במאגרי "ים תטיס" ו"תמר". בחודש שעבר חתמה דליה אנרגיות על מכתב כוונות לרכישת גז טבעי מקידוח תמר בהיקף של מיליארד דולר מ-2013 למשך 17 שנה. בין הצדדים מתנהל כיום משא ומתן לגיבוש הסכם רכישת גז. אם העסקה תצא לפועל, תהיה זו ההשקעה הגדולה ביותר של קבוצת דלק עד כה בתחום ייצור החשמל וכתוצאה ממנה תהפוך הקבוצה ליצרן החשמל הפרטי הגדול במדינה.

כי"ל ריכזה עניין רב לאחר שפוטאש הקנדית דיווחה את תוצאותיה הרבעוניות ואיכזבה בשורת התחזיות לצריכת האשלג העולמית לשנת 2010 כולה - 50 מיליון טון. עוד נודע היום, כי פוטאש רכשה כ-14 מיליון מניות כי"ל בימים האחרונים והגיעה להחזקה של 12.4% בחברה.

3 חודשים לאחר ביטול עסקת המכירה לאיש העסקים הרוסי אלכסיי זכרנקו, הודיעה היום גאון אחזקות כי תמכור את החזקותיה (72%) בשלד הבורסאי גאון נכסים לאנשי העסקים שלמה שמלצר ואיליק רוז'נסקי, לשעבר מנכ"ל דלק נדל"ן. גאון נכסים תימכר לשמלצר ורוז'נסקי תמורת 32.7 מיליון שקל לכל הפחות. תג המחיר הסופי ייקבע במועד השלמת העסקה וייקבע בהתאם לכמות המזומנים שתיוותר בקופת החברה. כמו כן, גאון אחזקות תרכוש מגאון נכסים את נכסי הנדל"ן של החברה ובכך יקבלו לידיהם שמלצר ורוז'נסקי שלד בורסאי עם קופת מזומנים של כ-40 מיליון שקל.

אפריקה ישראל שבשליטת לב לבייב מימשה אופציה לרכישת 7% מחברת דור אלון של דודי ויסמן תמורת 54.4 מיליון שקל - שהם כ-55.4 שקל למניה, נמוך ב-45% ממחיר הסגירה של מניית דור אלון בבורסה בת"א אתמול. אם לבייב ימכור את המניות בשוק היום, הוא עשוי לגרוף רווח של כ-100% על המהלך. אפריקה ישראל רכשה 982 אלף מניות של דור אלון.

במערכת הבנקאית מעריכים כי בנק לאומי לא יחלק דיבידנד בשנת 2010. להערכת מקורבים לבנק יעדיף לאומי, מטעמי שמרנות, להגדיל את ההון שלו ולשמור על הלימות הון של לפחות 13.5%.

UBS ישראל מותיר המלצתו למניית סלקום על "קנייה" אך מעלה את מחיר היעד ל-37 דולר לעומת 32 דולר בהמלצה קודמת. ראש מחלקת המחקר דארן שאו משדרג את הרווח למניה לקראת דוחות הרבעון הרביעי ב-1.9%, אך מפחית את תחזיות הרווח למניה לשנת 2010-2011 ב-5-6%.

[לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]