בן-זאב על אורמת: "אתגרי הטווח הקצר עלולים לפגוע בתוצאות"

באיחור של למעלה משנה דיווחה אורמת טכנולוגיות על הפעלה מסחרית של פרויקט צפון ברולי בקליפורניה, בשלב זה בהספק של 17 מגוואט בלבד ■ "במחיר הנוכחי אנו מעדיפים את רכישת מניות החברה-הבת אורמת טכנולוגיות"

היום (ד'), באיחור של למעלה משנה, דיווחה אורמת טכנולוגיות , החברה הבת של אורמת תעשיות על הפעלה מסחרית של פרויקט צפון ברולי בקליפורניה, בשלב זה בהספק של 17 מגוואט בלבד. החברה העריכה כי הגדלת ההספק ל-50 מגוואט תושלם עד לסוף 2010.

במקור העריכה החברה מספר שלבים של 50 מגווט כל אחד ותכנית העבודה כללה תחילה את פרויקט צפון ברולי (50 מגוואט) לסוף 2008 ואת מזרח ברולי (50 מגוואט) ל-2010. בסוף 2008 דיווחה החברה כי היא השלימה את הקמת צפון ברולי, אבל הפעלתו המסחרית נדחית בגלל בעיות טכניות של חול במאגר הגיאותרמי.

החברה לא דיווחה מה החריגבתקציב ההשקעה של הפרויקט, אבל יובל בן זאב מכלל פיננסים מעריך כי "מדובר בחריגה של כ-100 מיליון דולר לפחות, אשר תפגע משמעותית ב-IRR (שיעור התשואה הפנימי) של הפרויקט, גם בהתחשב במענקי ההשקעה העשויים להתקבל בעתיד, מענקים שהחברה תמתין בשלב זה עם הבקשה לקבלם. החברה לא דיווחה על עדכון בלוחות הזמנים בפרוייקט מזרח ברולי (כעת 30 מגוואט), אבל אנו בספק אם החברה תצליח להשלימו במהלך 2010".

נזכיר כי לפני כשבוע דיווחה אורמת על תקלות בפרויקט פונה בהוואי, אשר מביאות לירידה בתפוקת התחנה ל-17 מגוואט מתוך הספק מקסימלי של 30 מגוואט. תחנת הכח פונה בהוואי היא הפרויקט השלישי בחשיבותו עבור אורמת ובמחירי הנפט הנוכחיים היא הפרויקט הרווחי ביותר של החברה. הפגיעה בתפוקה מביאה לאובדן הכנסות של כמיליון דולר לחודש ובנוסף, תידרש החברה להשקעה נוספת של כ-11 מיליון דולר.

הבוקר דיווחה אורמת גם על רכישת זכויות בפרויקט גיאותרמי בצפון נבאדה. מדובר בפרויקט בהספק של עד 40 מגוואט, אשר יפותח בשלבים ומלווה בהסכם למכירת החשמל במשך 20 שנה. השלב הראשון של הפרויקט, בהספק של 16 מגוואט, צפוי להיות מושלם ב-2012. החברה לא ציינה מה היקף ההשקעה הצפוי בפרוייקט ומה הסכום אותו שילמה עבור הזכויות. "מדובר בצעד שיתרום לצמיחה לאחר 2012, אבל לא מדובר בדרמה של ממש", אומר בן זאב.

בן זאב מסכם ואומר כי "אתגרי הטווח הקצר מעיבים על אורמת תעשיות ועלולים לפגוע בתוצאות הכספיות של הרבעונים הקרובים. חובת ההוכחה על החברה. במחיר הנוכחי אנו מעדיפים את רכישת מניות החברה הבת, אורמת טכנולוגיות". הכלכלן מעניק למניית אורמת תעשיות המלצת "תשואת שוק", במחיר 37 שקל למניה, הגבוה ב-17.5% משער הבסיס של היום.