הסכם מסחור לנסווקס עם נוברטיס - המניה מזנקת בבורסה

תספק לנוברטיס רישיון להשתמש במשפר החיסונים שלה בשילוב כל חיסון של נוברטיס ■ נסווקס עדיין תוכל למסחר את המוצר לחברות אחרות ■ לאחר ההודעה קפצה מניית נסווקס ב-32% וכעת היא נסחרת בעלייה של 8%

חברת נסווקס חותמת על הסכם שני עם ענקית פארמה בינלאומית. במסגרת ההסכם, נתנה החברה רישיון למחלקת החיסונים של נוברטיס להשתמש במשפר החיסונים (Adjuvant) שלה, Vaxisome, בשילוב עם החיסונים של נוברטיס לשפעת. לאחר ההודעה קפצה מניית נסווקס ב-32% וכעת היא נסחרת בעלייה של 8%.

הרישיון אינו בלעדי, כלומר נוברטיס תוכל להשתמש במשפר החיסונים יחד עם חיסונים שלה, בעוד נסווקס תוכל להמשיך להשתמש בו עם חיסוני השפעת שלה - שילוב שכבר עבר בהצלחה ניסויים קליניים ראשונים בבני אדם. כמו כן, תוכל נסווקס למכור רישיון לא בלעדי לשימוש ב-vaxisome לכל חברה אחרת.

הוכחות בחיות

נסווקס כבר ערכה ניסויים בחיות אשר הדגימו, לדבריה, כי שימוש בחיסון לשפעת של נוברטיס יחד עם האדג'ובנט שלה, עדיף ויעיל יותר מאשר השילובים הקיימים בשוק. נוברטיס תערוך ניסויים דומים בעצמה, ובמהלך ה-14 חודשים הקרובים, תוכל לבחור לאילו חיסונים ברצונה לרכוש את המשפר.

תנאי העסקה הכספיים ייקבעו רק בשלב זה, וסביר להניח שיכללו תשלום ראשוני קטן, תשלומי אבני דרך ותמלוגים מהותיים, אם וכאשר המוצר יגיע לשוק.

נסווקס ממשיכה במקביל, כאמור, לפתח את החיסון שלה לשפעת בשילוב משפר החיסונים שלה. נראה כי היא ויתרה בינתיים על החיסון לשפעת המיועד למתן דרך האף, בשל בעיות טכניות.

לפני כ-8 חודשים חתמה נסווקס על הסכם מול חברת גלקסו סמית'קליין (GSK), שרכשה את מלוא הזכויות על חיסון לחיידק הסטרפטוקוקוס פנאומוניה של נסווקס. במסגרת ההסכם כבר עברו מספר מיליוני אירו מ-GSK לחברה. ההיקף כולל של ההסכם הוא 20 מיליון אירו ועוד תמלוגים. בנוסף, לנסווקס פעילות שלישית בתחום החיסונים לאלצהיימר, אשר לא מוסחרה לגורם שלישי.