מהיום: מיקרוסופט תאפשר לבחור דפדפן מלבד אקספלורר

הצעד הוא חלק מהסכם הפשרה שחתמה מיקרוסופט עם רשות ההגבלים העסקיים באיחוד האירופי, שניהלה עם ענקית התוכנה מאבק ממושך בעקבות תלונות חוזרות ונשנות אודות ניצול לרעה של מעמדה בשוק התוכנה

מיקרוסופט תעמיד היום (ב') בפני מיליוני אירופים המשתמשים בדפדפן אינטרנט אקספלורר של החברה אפשרות לבחור האם להמשיך להשתמש בו כדפדפן ברירת המחדל שלהם.

הצעד הוא חלק מהסכם הפשרה שחתמה מיקרוסופט עם רשות ההגבלים העסקיים באיחוד האירופי, שניהלה עם ענקית התוכנה מאבק ממושך בעקבות תלונות חוזרות ונשנות אודות ניצול לרעה של מעמדה בשוק התוכנה על מנת להעניק יתרון לא הוגן לדפדפן האינטרנט שלה בקרב הצרכנים.

המאבק בין מיקרוסופט לאיחוד נמשך כבר יותר מעשור, ובמסגרתו הוטל על החברה קנס של כחצי מיליארד אירו, וקנסות נוספים של 280 מיליון אירו וכ-900 מיליון אירו בגין אי ציות לפסיקות האיחוד. פרט להוראה לספק בחירה חופשית של דפדפן בחלונות, הורה האיחוד לחברה לספק גרסה של חלונות בלי תוכנת מדיה פלייר ולספק לחברות תוכנה מידע הנחוץ להן כדי לאפשר לתוכנות שלהן לעבוד באופן מלא עם תוכנת חלונות למחשבים אישיים ולשרתים.

במסגרת הפשרה הנוכחית, יקבלו האירופים היום עדכון, שיועבר באמצעות עדכוני האבטחה אותם מעבירה מיקרוסופט ללקוחות מערכת ההפעלה חלונות. העדכון יפתח חלון שבו יוצג בפני הלקוחות מבחר של 12 דפדפני אינטרנט, בהם כרום של גוגל, פיירפוקס של מוזילה, אופרה, ספארי של אפל ועוד. המשתמש יוכל לקרוא הסבר קצר על כל אחד מהדפדפנים המוצעים.

העדכון אמור להופיע בכל הגרסאות הרלוונטיות של חלונות, בהם XP, ויסטה וחלונות 7. אם הלקוח משתמש כבר כברירת מחדל בדפדפן אחר מאקספלורר, לא ייפתח אצלו העדכון. אם הלקוח יבחר להמשיך להשתמש באקספלורר, הוא יתבקש לבצע עדכון לגרסה האחרונה של הדפדפן.

על-פי נתוני חברת Net Applications, נתח השוק של דפדפן אקספלורר עומד על 61.58%. פיירפוקס מחזיק ב-24.23% מהשוק וכרום מחזיק ב-5.61% ממנו. לא ברור האם לבחירה שתציב מיקרוסופט היום בפני לקוחותיה תהיה השפעה משמעותית על נתח השוק של אקספלורר.

באחרונה פתחה ענקית התוכנה במתקפה על גוגל, בטענה כי ענקית האינטרנט מתנהלת בדרך "בלתי תחרותית". בשבוע שעבר קראה מיקרוסופט למתחרות של גוגל להגיש נגדה תלונות ברשויות הגבלים עסקיים בעולם. כמה ימים קודם לכן דווח כי הרשות המפקחת על התחרות באיחוד האירופי פתחה בחקירה של התנהלות גוגל בשוק מנועי החיפוש ושוק הפרסום במנועי חיפוש. זאת, בעקבות תלונות שהוגשו נגדה, בין השאר על-ידי חברה שנמצאת בבעלות מיקרוסופט.