בעלי קבוצת זארה העולמית: "נביא לארץ את כל מותגי זארה"

רגע לפני כניסת H&M - בעלי קבוצת זארה העולמית, ג'וי שוובל, ומנכ"לית זארה, אירית רוסנסקי, משיקים את מותג האופנה לצעירות Bershka ■ "אנו מברכים על כניסת H&M. היכן ש-H&M נכנסו - המכירות של זארה עלו"

ימים ספורים לפני פתיחת הסניף הראשון של H&M בישראל, חונכת קבוצת זארה את הסניף הראשון של מותג האופנה הספרדי לצעירות Bershka, מותג נוסף שיתחרה בשוק שהצפיפות בו הולכת וגדלה.

"בתוך 10 שנים נביא לישראל את כל מותגי קבוצת INDITEX, ונוביל את שוק האופנה בארץ". אומר היום (ד') ג'וי שוובל, מבעלי קבוצת זארה, בשיחה עם "גלובס".

המותג Bershka, שזוכה להצלחה בעולם, הופך למותג הרביעי של הקונצרן הספרדי בארץ אחרי זארה, פול אנד בר ומאסימו דיוטי. לקבוצה 4 מותגים נוספים: זארה הום - דקורציה וטקסטיל לבית; UTREQUE - מותג אופנה המתמחה באביזרים והנעלה; סטראדיבריוס - אופנה צעירה עם מראה פאנק; ו-oysho - אופנת הלבשה תחתונה.

מחזור המכירות של הקבוצה העולמית עומד על 9.2 מיליארד אירו בשנה.

"בנינו 40 חנויות בתוך 10 שנים, אז אין ספק שנבנה עוד הרבה יותר חנויות בארץ. יש עוד הרבה קניונים שבונים עכשיו וצריך למלא אותם", אומר שוובל.

לדבריו, קבוצת זארה ישראל (גוטקס מותגים) חתמה את שנת 2009 עם גידול של 16% במכירות וגידול של 11.5% בחנויות זהות. בהתאם לכך, מחזור המכירות של הקבוצה עמד בשנת 2009 על 640 מיליון שקל.

* איפה זה ימצב אתכם?

"אין ספק שנוביל את האופנה בארץ. יש לנו את המבחר והמותגים הכי מצליחים, וישראל זה מקום מאוד אופנתי".

* מהו סדר העדיפות שלכם לגבי יתר מותגי הקונצרן הספרדי?

מנכ"לית זארה, אירית רוסנסקי, משיבה: "יש אסטרטגיה של הקונצרן לשחרר מותגים למדינות לפי השוק ולפי הצלחה. נכון לרגע זה אנחנו עומדים בשורה אחת עם כולם. הכוונה היא לשנים הבאות להביא לאט-לאט את כל הקבוצה".

* התחרות מאוד התגברה. המרווחים שלכם נשחקו?

שוובל: "לא".

* המחירים שלכם זולים יותר מ-H&M?

שוובל: "כל אחד בכיוון שלו, עם הנישה והגוון שלו. אנחנו מברכים על הכניסה של H&M. זה יעשה שוק יותר מעניין, יותר טוב".

* תהיה לכם תחרות יותר קשה.

"כל השוק יעלה מדרגה. מהניסיון של אינדיטקס בעולם, היכן ש-H&M נכנסו - המכירות של זארה עלו. הנה, תראי למשל בעזריאלי, בשבוע שעבר המכירות בזארה עלו כשפתחו את GAP".

* H&M לא יפגעו בכם?

רוסנסקי: "כל רשת שנכנסת ומציעה אופנה היא מתחרה פוטנציאלית. במקום להיות מודאגים מהמתחרים הנכנסים, אנחנו מעדיפים להמשיך ולשפר את האופנה שלנו".

* השוק הישראלי לא גדל והתחרות מתגברת. בסוף זה נוגס במישהו.

שוובל: "מאיפה לי לדעת במי זה נוגס? יש אלף ואחת חנויות בחוץ".

* אבל אתה נערך?

"אני נערך כל יום, כל השנה. כמו שאבא שלי אומר לי 'היום זה יום השואה. כל יום זה יום השואה'".

Bershka זה Fast Fashion

המותג Bershka, שנוסד ב-1998, פעיל היום ב-43 מדינות עם 640 חנויות. מדובר במותג אופנה צעיר, טרנדי וצבעוני במחירים נוחים למדי. בחנות שנפתחה אתמול (ד') בקניון רמת-אביב ניתן למצוא מגוון טישרטים החל מ-39.90 שקל וג'ינסים החל מ-129.90 שקל.

* מה הפוטנציאל של המותג בארץ?

שוובל: "הפוטנציאל גדול. בברשקה ג'ינס נמכר בהחל מ-139 שקל. זה fast fashion. זול מאוד, מהיר מאוד, לובשים כמה פעמים, זורקים וקונים עוד.

"מאז הקמת זארה בארץ, Bershka היא החנות ה-40 שהקבוצה פתחה. אף פעם לא סגרנו חנות. כל שנה נקים חנויות לפי הדרישה בשוק ולפי אפשרויות הנדל"ן. כרגע יש לנו תוכניות לפתוח עוד 5 חנויות בתוך שנה וחצי".

* היכן?

"הכול במשא-ומתן. כל הקניונים המובילים הם אופציה".

המותג Bershka יתמודד בנישת הצעירות, שהלכה והתמלאה בשנים האחרונות עם רשתות האופנה TWENTYFOURSEVEN, לוצ'י, גריפ, MAM'Z ואחרות.

* קצת צפוף ברשתות לצעירות, לא?

רוסנסקי: "ממש לא. בכל מה שנוגע אלינו ולמותגים של אינדיטקס, ממש לא צפוף. Bershka באה לחזק את זארה, פול אנד בר ומאסימו דיוטי. היא תסגור נישה חסרה".

* צעירים בארץ מודעים למותג Bershka?

רוסנסקי: "להפתעתנו הרבה. מחייגים אלינו כל הזמן למשרדים לשאול על המותג".

* במי Bershka תתחרה?

שוובל: "זו נישה חדשה. זה הכי אופנתי שיש. האסטרטגיה בנויה על חוויית קנייה, איכות, אופנה ומחיר, והשילוב של כל אלה עושים את החנות למוצלחת מאוד".

* המותג יתחרה גם בזארה קידס.

"זו לא אותה אופנה. זארה קידס יותר קונסרבטיבית, יותר ילדותית, ו-Bershka היא טרנדית לחלוטין".

* אתה רואה ב-Bershka הבעת אמון של החברה הבינלאומית בכם, לאחר שינויי הבעלות בקבוצה בארץ?

שוובל: "יש להם אמון מלא בכל המותגים שלנו, והם מאוד מאחורינו".

* העובדה שרכשתם את חלקו של לב לבייב, אפריקה ישראל, לא שינתה דבר?

שוובל (מתלבט): "לא כל-כך. לא".

* כיצד מתנהלת העבודה בקבוצת זארה בלי אפריקה ישראל, גוף עסקי גדול שהיה מוערך מאוד במשק?

"אפריקה ישראל היו שותפים מאוד טובים, וכשהגיעה בקשה שלהם שאני ארכוש את החלק שלהם - נענתי לבקשה והגדלתי את האחזקה, כי אני מאמין מאוד בקבוצה, בעסק ובכלכלה הישראלית, ואני מאחל להם רק טוב".

* מה אתה חושב על תג המחיר ששילמת על זארה?

"עסקה טובה להם וטובה לי. המחיר סביר".

היית עושה היום את העסקה באותו מחיר?

"ודאי".

* כמה זמן ייקח לך להחזיר את ההשקעה על רכישת חלקה של אפריקה?

"זה סודי. אני צעיר. יש לי עוד הרבה זמן. אני לא חייב להחזיר מחר".

עזריאלי מעל הציפיות

* בעבר הקבוצה הצהירה כי היא מביאה את זארה הום לארץ. איפה זה עומד?

שוובל: "כל המותגים של INDITEX באותו מצב. אנחנו בוחנים, מדברים איתם ובוחרים נדל"ן".

* כשהצהרתם על כך, הנישה הזאת היתה יחסית פנויה. עכשיו היא מתמלאת. זה עדיין נכון להיכנס לשם?

רוסנסקי: "זה לא רלוונטי. אין קונספט כמו זארה הום, זה מתחיל עם נעלי-הבית ונגמר במיטת עץ מלא ושנדליירים, מבחר שאין בשום מקום בארץ".

* תפתחו עוד חנויות של מאסימו דיוטי?

רוסנסקי: "אנחנו בודקים אופציות נדל"ן ומיקום, ואם יהיה משהו מתאים - נפתח בשמחה".

* יש בכלל הצדקה להחזיק מותג בשביל חנות אחת?

"בשלב זה כמובן, אבל ככל שנגדל תהיה לזה הצדקה יותר גדולה".

* חנויות זארה בנצרת ובקניון עזריאלי לא עונות על המצופה. זו היתה טעות לפתוח שם?

"לא דובים ולא יער. עזריאלי מעל הציפיות ונצרת ועוד איך מעל הציפיות".

* עד היום המדיניות שלכם היתה לא לפרסם. יש לכם כוונות לשנות אותה?

שוובל: "לא".

* מהו הסניף הכי חזק שלכם?

שוובל: "חנות הדגל של זארה בקניון רמת-אביב. הגדלנו את החנות, וזה עשה טוב למכירות".

* הכפלתם את המכירות?

"לא. אלה מידות מאוד גדולות, וקשה להכפיל".

* אתם מחזיקים במותג גוטקס, שהיה פעם מותג מוביל בעיצוב ובאיכות. מאז הוא מאוד נשחק.

שוובל: "יש לגוטקס מעצבת חדשה. זה מותג מאוד מבוקש בכל העולם, אפילו שהוא בן יותר מ-50 שנה. הוא רווחי, ואנחנו נצליח איתו".

* בכמה הוא ירד במכירות בארץ?

"הוא לא ירד".

* איך תחייה את המותג?

"זו סחורה שמה שהכי חשוב בה זה העיצוב, ואם יהיה משהו נכון - אז יהיה טוב".

קבוצת index
 קבוצת index