למי משתלם לקנות ב-H&M

רשת האופנה H&M הגיעה לארץ בקול תרועה, אך הדרך של משפחת חורש לרווח עוד ארוכה

3 ימים לפני הפתיחה הרשמית, משפחת חורש, זכיינית H&M בישראל, סיפקה הצצה נוספת למותג שבאמצעותו היא מבקשת לכבוש את שוק האופנה הישראלי - ופתחה היום את החנות בקניון עזריאלי לעיתונאים בלבד.

מי שעקב בעיניים בוחנות אחרי הקולקציות ותמחורן, יכול היה בנקל לעמוד על האסטרטגיה השיווקית של הרשת העולמית. בכל קטגוריה ניתן למצוא פריטים מוזלים שמשרתים היטב את תדמיתה הזולה של הרשת ומהווים טריגר מצוין למשיכת לקוחות. לצדם יש מגוון רחב של פריטים שמחיריהם דומים למחירים בשוק המקומי.

מנהל אזור ישראל של H&M העולמית, פאר דארז', שהגיע ללוות את הפתיחה, אף הודה היום בשיחה עם "גלובס" כי כאשר מדובר בפריטים איכותיים - רמת המחיר שלהם גבוהה משמעותית ודומה לרמת המחיר בשוק המקומי.

שם המשחק הוא המגוון: החנות בעזריאלי מספקת את כל הטווח: בגדי ילדים, נשים וגברים, קז'ואל ואפילו מעט אלגנט. בכל הקשור למחיר, הסיפור קצת אחר, והשאלה הבסיסית היא מי הבנצ'מרק.

בסקאלה הנמוכה מצאנו ג'ינסים לגברים ב-119 שקל - מחיר אטרקטיבי במיוחד. בטי-שירטים לגברים המחיר הוא כבר 60 שקל. בקטגוריית אופנת הנשים אפשר למצוא שמלות ב-60 שקל, כשהדבר האטרקטיבי העיקרי בהן הוא המחיר. גם בקטגוריות הילדים והתינוקות טווח המחירים רחב. קטגוריית ההלבשה התחתונה ידועה כקטגוריה חזקה של הרשת, ומחירי החזיות בה, למשל, אטרקטיביים. האטרקטיביות מסתיימת במחירי הבוקסרים לגברים הנמכרים ב-60 שקל ליחידה.

H&M נהנית ממספר יתרונות: חנויות גדולות, נוכחות בקניונים, פריים לוקיישן, מגוון רחב, ONE STOP SHOP, אופנה ממותגת וניחוח של חו"ל. בהיבט הצרכני, ההגעה של H&M תחריף את התחרות בשוק ותחייב את המותגים המקומיים להתמודד טוב יותר גם בזירת המחיר.

בהיבט העסקי של הזכיינית, משפחת חורש, הדרך להצלחה עוד ארוכה. משפחת חורש מכניסה את המותג בהשקעה של עשרות מיליוני שקלים. נזכיר כי רק דמי הפינוי של הקולנועים מקניוני עזריאלי ומלחה עמדו על 20 מיליון שקל.

שיעורי הרווחיות שמהן נהנית החברה העולמית (רווחיות גולמית של יותר מ-60% ותפעולית של 22%) רחוקים משיעורי הרווחיות שתרשום הרשת בארץ.

כמה זמן ייקח למשפחת חורש להחזיר את ההשקעה? שאלנו היום את המשפחה וקיבלנו תשובה צפויה: "אנחנו לא מתייחסים לנושאים פיננסיים", אמר אנדרו חורש.