זה לא נגמר: נסטלה, פפסיקו ו-P&G הכריזו על ריקול ענק

זיהום של חיידקי סלמונלה במפעל בנאוודה עשוי להביא להחזרה של עד 10,000 מוצרים ■ ככל הנראה לא נשקפת סכנת חולי או מוות לצרכנים ■ יש לציין כי מדובר במוצרים המשווקים אך ורק בארצות-הברית ולא בישראל

זיהום של חיידקי סלמונלה במפעל מזון בנאוודה שבראצות הברית עשוי להביא להחזרה של עד 10,000 מוצרים. כך מדווחת סוכנות בלומברג.

בינתיים, בכל אופן, הכריזו כבר אתמול החברות פרוקטר אנד גמבל , נסטלה, פפסיקו ומקורמיק על קריאה להחזרה של מוצרים המכילים חלבון מסוג HVP. יותר מ-100 מוצרים, הכוללים חלק מחטיפי פרינגלס של P&G הורדו מהמדפים כבר אתמול. מרקים, רטבים, נקניקיות, חטיפים ורטבים שונים מכילים את החלבון הצמחי הנגוע בזיהום. יש לציין כי מדובר במוצרים המשווקים אך ורק בארצות הברית ולא בישראל.

"מדובר בקריאת השכמה וצלצול אזעקה לתעשיית המזון. ספקי מזון חיצוניים כמו המפעל בנבאדה הם "עקב אכילס" של חברות המזון הגדולות - משום שזיהום באחד ממפעלים אלה עלול להשפיע על שורה ארוכה של מוצרים. החברות הגדולות סומכות יותר מדי על הספקים החיצוניים והן צריכות להגביר את אכיפת נהלי הבטיחות בייצור", אמר לבלומברג Michael Doyle, מנהל במרכז לבטיחות במזון באוניברסיטת ג'ורג'יה.

ב-4 במארס, לאחר שהמפעל פרסם התראה ראשונית על הזיהום, העריכו בכירים ב-FDA (רשות התרופות והמזון) כי מספר המוצרים שיורדו מהמדפים ילך ויעלה בשבועות הקרובים, אם כי הם נמנעו מלנקוב במספר מדויק.

נכון להיום לא דווח על צרכנים שחלו בעקבות צריכת המוצרים שהורדו מהמדפים. רשות התרופות והמזון האמריקנית מסרה כי הסיכון שבצריכת המוצרים שעשו שימוש ב-HVP הוא נמוך מכיוון שהם עוברים תהליכי חימום כבר ביצור או שהצרכנים מבשלים אותם בחום גבוה לפני האכילה כך שחיידקי הסלמונלה מתים בתהליך.