בזק ונטוויז'ן חזרו למו"מ לפתור את הסכסוך הכספי ביניהן

מדובר בוויכוח כספי בנושא התשלומים שמשלמת נטוויז'ן לבזק עבור החיבור לרשת שלה

מנכ"ל בזק , אבי גבאי, נפגש לאחרונה עם מנכ"ל נטוויז'ן , ריצ'ארד הנטר, במטרה לסיים את הסכסוך הכספי שהתגלע בין החברות, אשר בעטיו הגישה האחרונה תלונה למשרד התקשורת ודרשה את התערבותו.

מדובר על ויכוח כספי בנושא התשלומים שמשלמת נטוויז'ן לבזק בעבור החיבור לרשת שלה. נטוויז'ן הודיעה לבזק כי היא תפסיק לשלם את הסכום אותו שילמה עד כה, שנקבע על בסיס היקפי התנועה שצורכים לקוחותיה.

ל"גלובס" נודע,כי בזק הציעה לנטוויז'ן הצעה חדשה וארוכת טווח, אשר מפחיתה בצורה הדרגתית את עלויותיה של נטוויז'ן. בזק טענה בפגישה כי מדובר בהצעה משמעותית מבחינתה, וכי אם נטוויז'ן תתבצר בעמדתה והצדדים לא יגיעו לסיכום, תיווצר סחבת שיכולה להימשך שנים.

נטוויז'ן הודיעה כי היא לומדת את ההצעה של בזק וטרם החזירה תשובה, אך נראה כי הצדדים מעדיפים שהוויכוח יסתיים בפשרה, ובכך למנוע ממשרד התקשורת מלהתערב.

על פי ההסכם בין החברות, ספקיות האינטרנט משלמות לבזק בעבור השימוש ברשת שלה, וזאת ע"פ נפח התנועה שעובר ביניהן. הטענה היא כי החישוב על פי היקף תנועה צריך להשתנות, ובזק צריכה להפחית את המחיר בהתאם. מנגד טוענת בזק כי השירות שלה אינו דומה לשירותי תמסורת רגילים, וכי מדובר בשירות מורכב ומגובה שדורש השקעות גדולות מצדה.

נדגיש שכל הסכם שבזק תקבע עם נטוויז'ן כנראה ישפיע על הסכמיה עם הספקיות האחרות שאיתן היא עובדת.

ניסיון העבר מלמד כי למשרד התקשורת לוקח הרבה זמן להגיע להכרעה בוויכוחים בין מפעילים, וכן הצדדים עשויים להמשיך את הוויכוח באמצעים משפטיים וכדומה. על כן ההעדפה היא להגיע לפשרה ללא התערבותו. שני הצדדים סירבו להגיב לידיעה.