העליון: הטוטו-ווינר יוכל לשבץ משחקים מהפרמיירליג ללא תמורה

דחה את הערעור של הפרמיירליג האנגלית על פסק דינו של המחוזי מלפני שנה וחצי, וקבע כי לוח המשחקים של הליגה האנגלית והליגה הסקוטית אינו זוכה להגנת זכויות יוצרים, ושימוש בו איננו מהווה עשיית עושר ולא במשפט

המועצה להסדר ההימורים בספורטטוטו-ווינר) תוכל להמשיך לשלב בטפסי ההימורים משחקים מהליגה האנגלית ומהליגה הסקוטית, ללא תמורה לקבוצות או להנהלות הליגות - כך קבע היום (א') בית המשפט העליון, שדחה את ערעורן של הפרמיירליג האנגלית ושל הנהלת הליגה הסקוטית על פסק דינו של בית המשפט המחוזי מלפני שנה וחצי, שדחה את תביעתן.

השופטים מרים נאור, סלים ג'ובראן וניל הנדל קבעו כי לוח המשחקים של ליגות אלה אינו זוכה להגנת זכויות יוצרים, ושימוש בו איננו מהווה עשיית עושר ולא במשפט. "שאלת קיומה של תחרות מסחרית פסולה אינה רלוונטית בענייננו", כתב ג'ובראן, "מאחר שמלכתחילה לא יכולה להתקיים כל תחרות בין המשיבה למערערות. עריכת ההימורים איננה פוגעת אם כן בכל דרך שהיא בעסקיה ורווחיה הקיימים או הפוטנציאליים של המערערות, הגם שנתוני המשחקים של הליגות הבריטיות מבוססות על לוחות המשחקים".

הליגות גם ישלמו לטוטו הוצאות משפט בסך 30 אלף שקל.

עו"ד אסף פוזנר ממשרד כהן, וילצ'יק, קמחי, שייצג את המועצה להסדר הימורים, ציין כי "משמעות פסק הדין היא שהמועצה להסדר ההימורים בספורט יכולה לערוך הימורים על משחקי הספורט ללא תשלום לגופים המארגנים אותם. עניין זה נכון הן לגבי חו"ל והן לגבי ישראל, ולרבות הימורים על משחקי כדורגל וכדורסל. הגופים הישראלים ימשיכו לקבל כספים באופן שוויוני, על-פי אמות-המידה שנקבעות על-ידי הוועדה הציבורית, ללא קשר לשאלה על אילו משחקים מהמרים, וללא יכולת של גוף כלשהו לכפות על המועצה חלוקה כזו או אחרת".