ליהמן פיטר בכיר שהעלה חשש לאי סדרים חשבונאיים בבנק

ה"וול סטריט ג'ורנל": ‎‎ליהמן ברדרס הדיח את סגן הנשיא שלו, מתיו לי, כמה שבועות לאחר שזה העלה בפני מבקרי החשבונות של הבנק חששות לגבי החשבונאות של ליהמן ב-2008

‎‎ליהמן ברדרס הדיח את סגן הנשיא שלו, מתיו לי, כמה שבועות לאחר שזה העלה בפני מבקרי החשבונות של הבנק חששות לגבי החשבונאות של ליהמן ב-2008. כך דיווח ה"וול סטריט ג'ורנל" בהסתמך על מקורות יודעי דבר.

לי, לשעבר סגן נשיא בכיר בחטיבת הפיננסית ואחראי למאזן העולמי ולחשבונאות החוקית של ליהמן, פוטר בסוף יוני 2008 על רקע הפסדי עתק של הבנק, שניסה אז לשרוד את המשבר הפיננסי העולמי. ליהמן טען אז שלי פוטר במסגרת צמצומים רחבים בבנק. הבנק הגיש בקשה לפשיטת רגל ב-15 בספטמבר 2008, עם נכסים בסך יותר מ-600 מיליארד דולר.

ב-2008 העלה לי את חששותיו בפני חברת החשבונאות של ליהמן, ארנסט אנד יאנג, לגבי הנהלים החשבונאיים של הבנק. ב-12 ביוני אותה שנה דיווח לי לארנסט אנד יאנג שליהמן ביצע עסקאות "ריפו 105" שנועדו להסוות את חובותיו בסך 50 מיליארד דולר ברבעון השני של השנה.

ביום ה' שעבר דיווח בודק מטעם בית המשפט שליהמן השתמש בטריקים חשבונאיים, והיה למעשה חדל פירעון כמה שבועות לפני שהגיש את הבקשה לפשיטת הרגל בספטמבר 2008.