אל-על לא תשדר את "ארץ נהדרת" בטיסת נתניהו לוושינגטון

‎סאטירה? לא בפני ראש הממשלה: בפרק האחרון של התוכנית נמתחה ביקורת נוקבת על נתניהו ■ בחברת אל-על, המשדרת את תכני קשת בטיסותיה, הוחלט שלא להעמיד את נתניהו במבוכה ולוותר על הקרנת התוכנית בטיסה

חברת אל-על החליטה שלא להביך את ראש הממשלה בטיסתו היום (א') לארה"ב, והשמיטה מהשידורים בטיסה את התוכנית "ארץ נהדרת". לחברה התעופה הלאומית יש הסכם עם זכיינית ערוץ 2 קשת, שבמסגרתו היא משדרת בטיסותיה מתכני הזכיינית ומתכני חברת החדשות של הערוץ. בין היתר משודרת בקביעות בטיסות אל-על תוכנית הסאטירה הפופולרית.

בפרק האחרון של התוכנית, ששודר בערב שבת, נמתחה ביקורת נוקבת על ראש הממשלה בנימין נתניהו על רקע המתיחות ביחסים בין וושינגטון לירושלים. אף שעל-פי הנוהל הקבוע העבירה קשת את התוכנית לחברת התעופה, הוחלט שם שלא להעמיד את נתניהו במבוכה ולוותר על הקרנת התוכנית בטיסה.

מחברת אל-על נמסר כי "אנשי השירות של החברה, האמונים על הכנת המטוס לנסיעת ראש הממשלה לוושינגטון, החליטו מיוזמתם שלא לשדר הערב בטיסה את התוכנית 'ארץ נהדרת'. באל-על מדגישים כי מדובר בטיסה ממלכתית, וכי כמקובל במקרים דומים - הוחלט להתאים את התכנים המשודרים לאופי הטיסה".

מלשכת ראש הממשלה נמסר בתגובה כי "לא היתה כל מעורבות שלנו בהחלטת אל-על".

לשים קץ למתיחות

נתניהו יצא היום לוושינגטון כדי להשתתף בכינוס של השדולה למען ישראל אייפא"ק. בלשכתו של ראש הממשלה מקווים כי יתאפשר לו, במסגרת נסיעתו זו, להיפגש גם עם הנשיא האמריקני ברק אובמה, במטרה לשים קץ למתיחות שנוצרה על רקע הפשרת הבנייה במזרח ירושלים.