הפרקליטים בשירות המדינה מתכוונים להכריז סכסוך עבודה

דורשים תקן של רכב לכל פרקליט בתביעה הכללית ומסלול רחב יותר של קידום ■ ארגון הפרקליטים שכר ייצוג משפטי ■ כחלק מצעדי המחאה, מנהלי מחלקות וראשי צוותים במחוזות לא משתתפים בישיבות בעלות אופי ניהולי

הפרקליטים בשירות המדינה מתכוונים להחריף את צעדי המחאה שלהם - ואף להכריז על סכסוך עבודה במסגרת מאבקם לשיפור תנאי העבודה בפרקליטויות השונות. החלטה ברוח זו התקבלה בישיבה של ארגון הפרקליטים שהתקיימה בשבוע שעבר, ושבה נבחר גם יו"ר חדש לארגון - עו"ד בועז גולדברג מפרקליטות מחוז חיפה, במקומה של עו"ד הדס פורר ששימשה בתפקיד עד עתה.

ל"גלובס" נודע כי במסגרת צעדי המחאה שננקטים - פרקליטים שהוצבו בתפקידים ניהוליים, כגון ראשי צוותים ומנהלי מחלקות במחוזות - אינם משתתפים בישיבות בעלות אופי ניהולי, זאת מאחר שהם אינם זוכים לתוספת תשלום בגין מטלות ניהוליות.

צעדי מחאה נוספים מצד הפרקליטים בפרקליטויות השונות מתוכננים בהמשך. ארגון הפרקליטים אף שכר לעצמו ייצוג משפטי - עו"ד ארנה לין המתמחה בדיני עבודה.

רכב לכל פרקליט

במכתב פנימי שהפיץ יו"ר ארגון הפרקליטים החדש, עו"ד בועז גולדברג, לכל הפרקליטים ברחבי הפרקליטות, ושהגיע לידי "גלובס", הוא מציין כי בישיבה בשבוע שעבר בחר הארגון בעלי תפקידים וכן צוות היגוי מצומצם שיוביל את המהלכים הבאים.

"נחזור ונזכיר", כותב גולדברג, "כי המאבק הוא על תנאי העבודה של כולנו, שקופחו ונשחקו קשות במשך שנים רבות".

בין היתר דורשים הפרקליטים תקן של רכב לכל פרקליט בשירות התביעה הכללית. לטענת הפרקליטים, כ-300 מבין 800 הפרקליטים המשרתים ברחבי הפרקליטות מועסקים כיום ללא תקן, ולמעשה מממנים מכיסם את הנסיעות לבתי המשפט.

עוד דורשים הפרקליטים כי כל פרקליט יקבל לשימושו גם טלפון נייד. "עשרות רבות של פרקליטים", נכתב, "אינם מקבלים טלפון נייד ונדרשים לממן מכיסם את השיחות הנעשות במסגרת עבודה מחוץ למשרד".

דרישה נוספת של הפרקליטים היא ליצור מסלול רחב יותר של קידום בדרגות. "במצב כיום", הם טוענים, "מתמודדים עשרות פרקליטים על דרגות שכר בודדות, וכתוצאה מכך מעוכבים בדרגתם משך שנים רבות".

הפרקליטים גם מתלוננים על ביצוע שינויים ארגוניים ללא הסכמת הוועד הארצי של הפרקליטים, למשל במינוי ראשי צוותים ללא הליך כלשהו ומבלי לתת להם תגמול הולם.

יצויין כי בחודשים האחרונים אף הביעו ראשי ארגון הפרקליטים תמיכה במאבקו של פרקליט המדינה, משה לדור, נגד תוכניתו של שר המשפטים, יעקב נאמן, לפצל את הפרקליטות, במסגרת תוכניתו לפצל את תפקיד היועץ המשפטי לממשלה.

איומים בהחרפה

לטענת הפרקליטים, דרישותיהם אינן חדשות במהותן, והן הועלו כבר לפני מספר שנים בפני ראשי משרד המשפטים, ואולם אף שדרישות אלה לא נענו עד עתה - התחייב משרד המשפטים לקיים משא-ומתן מהיר על הנושאים שהיו כלולים בהודעה על סכסוך עבודה שפורסמה לפני כ-4 שנים.

"ככל שהגורמים הקשורים בעניין יעמדו בסירובם לנהל עם הארגון משא-ומתן על דרישות הארגון", מתריע גולדברג במכתבו, "יוחרפו הצעדים הארגוניים, מעבר לאלה הננקטים כעת, מיד לאחר פגרת הפסח - כפי שהוחלט באסיפת הפרקליטים".

מפרקליטות המדינה נמסר: "הנושאים המוזכרים ידועים ומוכרים, והועלו בדיונים ארוכים מול ארגון הפרקליטים והאוצר. הנהלת הפרקליטות מקדמת את הנושאים, ואף היו הישגים בתחומים אלה בשנים האחרונות. אנו מקווים כי בעתיד הקרוב הסכסוך יגיע לסיומו".

דרישות הפרקליטים

* תקן של רכב לכל פרקליט בשירות התביעה הכללית.

* כל פרקליט יקבל לשימושו גם טלפון נייד.

* ליצור מסלול רחב יותר של קידום בדרגות.

* ביצוע שינויים ארגוניים בהסכמת הוועד הארצי של הפרקליטים.