תעשיית הנעליים המקומית התכווצה ב-2009 - רשמה ירידה של 20% במכירות לשוק המקומי לסך של 618 מיליון שקל, ונסיגה של 6% ביצוא ל-42.1 מיליון דולר - כך מסר מיכאל אילוז, יו"ר ענף הנעליים בהתאחדות התעשיינים ומנכ"ל טבע נאות.
לדבריו, ב-2009 נמשכה מגמת הירידה במחירי הנעליים, עם ירידה ממוצעת של 10.9% לעומת מחירי 2008. מחירי נעלי גברים ירדו בכ-8.9%, מחירי נעלי נשים ירדו ב-10.3%, ומחירי נעלים ילדי ירדו ב-15.2%.
יבוא הנעליים קטן אשתקד ב-7% לסך של 304.5 מיליון דולר. זאת, לדברי אילוז, כתוצאה ממימוש מלאים בכל שרשרת האספקה.
בהתאחדות מציינים כי היבוא מסין מסתכם בכ-126 מיליון דולר, מאיטליה יובאו נעליים ב-26 מיליון דולר, מהולנד ב-20.3 מיליון דולר, ומבלגיה ב-20 מיליון דולר.
גם בענף ההנעלה הישראלי מונהג כעת קמפיין "כחול-לבן", המונהג במרבית ענפי התעשייה, עם פנייה לצרכנים לחפש את התווית "מיוצר בישראל" על אריזות הנעליים.
בהתאחדות התעשיינים מעריכים כי ברבעון הראשון של 2010 תירשם עלייה של 10% במכירות הנעליים לשוק המקומי, לעומת הרבעון המקביל אשתקד, שהיה חלש ובלט בירידה משמעותית.
עם זאת, ההערכה היא ש-2010 עדיין תהיה בצל המשבר, בעיקר ליצואנים הפועלים בדולרים ובאירו.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.