בעקבות הראיון ל"גלובס": עו"ד בלכר התנצל בפני מבקר המדינה

עו"ד רועי בלכר תקף בראיון ב"גלובס" ביולי 2008 את התנהלות לינדנשטראוס בפרשות אולמרט ואמר כי הוא רודף פרסום ■ בעקבות הראיון הגיש המבקר תלונה נגד בלכר לוועדת האתיקה של לשכת עורכי הדין

עו"ד רועי בלכר, מפרקליטי ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, התנצל בפני מבקר המדינה, מיכה לינדנשטראוס, בשל דברים שאמר ביחס אליו בריאיון שפורסם ב"גלובס" - כך נודע ל"גלובס".

בריאיון שנתן ביולי 2008 ביקר בלכר את התנהלות המבקר בכל הנוגע לטיפולו בפרשות אולמרט. בן היתר אמר בלכר על לינדנשטראוס כי "הוא תקלה. השיקולים האישיים והרצון לקבל פידבק וקרדיט נמצאים אצלו במרכז. הוא פשוט רודף פרסום".

עוד טען בלכר בראיון: "כשמגיע למשרדו תיק לביקורת, לינדנשטראוס מעביר אותו תהליך של החמרה שהוא בלתי נתפס. הוא מוסיף לתיק תוספות שאין להן שום קשר לביקורת... ואת זה הוא מעביר לעיתונות. כך מתחיל מעגל קסמים. הוא מדליף, העיתון מפרסם, תנועת 'אומץ' ו'התנועה לאיכות השלטון' מתחרות ביניהן מי תגיש בג"ץ ראשונה נגד אולמרט - וחוזר חלילה".

בעקבות הראיון הגיש המבקר תלונה נגד בלכר לוועדת האתיקה של לשכת עורכי הדין. במסגרת בירור התלונה הושגה פשרה לפיה בלכר יתנצל בפני המבקר.

במכתב ההתנצלות חזר בו בלכר מן הדברים כלפי המבקר, ובין היתר כתב: "אני רוחש כבוד רב למוסד ביקורת המדינה, שאין חולק על חשיבותו הרבה. ברור לי שאין כל הצדקה להתיר את חרצובות הלשון ולאפשר מתיחת ביקורת בדרך האישית והפוגענית בה נקטתי. משכך אני מסתייג אף מתוכנם של הדברים שנאמרו על-ידי, שמוטב היה אילמלא נאמרו".

יצויין כי מספר חודשים לפני הראיון שנתן ל"גלובס" התנצלו בלכר ושותפו הבכיר, עו"ד אלי זהר, במכתב ליועץ המשפטי לממשלה, על דברים שהטיחו במבקר בעניין פרשת מרכז ההשקעות של אולמרט. זאת, בעקבות החלטת ועדת האתיקה של ועד מחוז תל-אביב בלשכת עורכי הדין. התלונה נגדו נגנזה, לאחר שקיבל הערה כי לא יחזור על התנהגות זו בעתיד.