4 קרנות עמדו בתנאי הסף של המכרז לקרן הביוטק הממשלתית

‎‎אורבימד, מדיקה ועוד גורם אחד מחו"ל וגורם אחד מישראל עמדו בתנאי הסף ‏‎‎‏■ כל אחת מבין הארבע שתצליח לגייס 76 מיליון דולר, תקבל מימון ממשלתי‏ ■ המדינה: נאפשר לכל הארבע להקים קרנות ונגדיל את המימון בהתאם‏

4 קרנות עמדו בתנאי הסף של המכרז להקמת קרן הביוטק הממשלתית. בין הארבע - קרן אורבימד שאת פעילותה בישראל מנהלים ענת נשיץ וד"ר ניסים דרוויש יחד עם ג'ונתן סילברסטיין, קרן מדיקה בראשות אהוד גלר ועוד שני גופים שלא נחשפו - אחד גורם מקומי ואחד גורם מחו"ל.

במקור התחייבה המדינה לתת תמיכה רק ל-3 קרנות מתוך כל אלה שיעמדו בדרישות הסף, אולם החליטה היום כי תאפשר לכל 4 הגופים לקבל תמיכה של 24 מיליון דולר, ובלבד שיצליחו לעמוד במימון המשלים בהיקף של 76 מיליון דולר לכל קרן. בהתאם לכך יוגדל המימון עליו תתחייב הממשלה ל-100 מיליון דולר (לעומת 80 מיליון בתוכנית המקורית) וההיקף הכולל של הקרנות יעמוד על 400 מיליון דולר.

הממשלה אמרה עוד כי הקרן שתביא את המימון הגבוה ביותר תזכה בתמריץ מיוחד של 8 מיליון דולר נוספים.

ההחלטה לאפשר לכל אחד מ-4 הגופים העומדים בתנאי המכרז להקים קרן ובלבד שיגייסו את סכום הסף, חוסכת את המצב הבעייתי שבו החברות יוצאות לגיוס ממשקיעיהן מבלי שהן יודעות האם הן אלה שתקבלנה את המימון הממשלתי, או לא. ההחלטה מעידה גם על כך שבאוצר ובתמ"ת מאמינים כי כל הגופים שעמדו בתנאי הסף הם מוצלחים וראויים להקמת הקרן.