בעלי המניות בטיב טעם ידונו במינוי מקורב של חגי שלום לבכיר בחברה

‎‎עוד שלב בהשתלטות: ‎‎אסיפת בעלי המניות תתבקש לאשר גם את מינוי חגי שלום למנכ"ל‏‏ טיב טעם ■ עלות שכרו של המקורב של שלום, עדי כהן, כסמנכ"ל הכספים של החברה - מיליון שקל

‎‎קמעונאית המזון טיב טעם הודיעה היום (ד') על כינוס אסיפת בעלי מניות במטרה לאשר את הסכמי ההעסקה של חגי שלום, בעל השליטה והיו"ר, כמנכ"ל החברה, ואת מינוי מקורבו עדי כהן לסמנכ"ל הכספים, תפקיד אליו נכנס לפני כשבועיים.

מינויו של שלום למנכ"ל, עליו דווח בפברואר, הוא חלק מתהליך רה-ארגון שמבצעת טיב טעם מאז נכנס שלום להשקעה בה, כשרכש את החזקות אנטר הולדינגס והגיע להסכם עם קובי טרייביטש על העברת השליטה בחברה לידי קבוצת הארגז שבבעלותו.

שלום מחליף בתפקיד המנכ"ל את אדו הלפט, שכיהן בו תקופה קצרה בלבד. בהזמנה לאסיפת בעלי המניות מציינת טיב טעם כי אישור כהונתו של שלום הוא לתקופה שלא תעלה על שנה מרגע האישור.

מינוי משמעותי נוסף הוא כאמור של סמנכ"ל הכספים, שאליו ייכנס עדי כהן שמכהן בתפקיד דומה בקבוצת הארגז. על-פי התנאים אותם יתבקשו לאשר בעלי המניות, כהן ישתכר בתפקידו שכר דומה לזה של סמנכ"ל הכספים היוצא, רועי ענבר, בטרם הפחתה בת 10% שבוצעה בשכרו בשנת 2009. כך צפוי כהן להשתכר כ-80 אלף שקל בחודש, וזאת בנוסף לתשלומים על הוצאות החזקת רכב וטלפון סלולרי. עלות השכר השנתית של כהן צפויה לעמוד על כמיליון שקל.

באשר לתנאי ההעסקה של שלום, כבר בדצמבר דיווחה טיב טעם על פתיחת הסכמי הניהול מול קבוצת טלילו (טריבטיש) והארגז (שלום), במסגרתם הופחתה התמורה החודשית שהן מקבלות תמורת שירותי הניהול שהן מעניקות. התמורה החודשית להארגז עומדת לפיכך על כ-143 אלף שקל בחודש.

בסמוך למינויו של כהן לפני כשבועיים, פרסמה טיב טעם את דו"חותיה הכספיים לשנת 2009, שהצביעו על המשך ההרעה במצבה טרם מהלך הרה-ארגון שמוביל שלום. על-פי הדו"חות, הונה העצמי של טיב טעם נחתך בכ-36% ל-57 מיליון שקל בלבד בסוף 2009, בעקבות ההפסדים שרשמה וכתוצאה מהפחתה של נכסים לא פיננסיים.

הכנסות החברה קטנו בכ-6.5% לסך של 996 מיליון שקל, והיא סיימה את השנה עם הפסד תפעולי של 7.9 מיליון שקל - קטן ב-95% מההפסד ב-2008, שהושפע מהפחתה של נכסים בלתי פיננסיים על החזקתה ברשת טיב טעם הכרמל, בגובה 147 מיליון שקל.

על-פי הערכת שווי נוספת שבוצעה בסוף 2009, החברה לא מצאה לנכון לבצע הפחתה נוספת עבור החזקה זו. בשורה התחתונה רשמה טיב טעם הפסד של 30.8 מיליון שקל בשנה החולפת, בהמשך להפסד של 163.4 מיליון שקל בשנת 2008. ‏‎‎‏