ראש השב"כ יובל דיסקין: "ענת קם צריכה לשבת בכלא"

אמר לגלי צה"ל: "התנהגנו ברגש וברכות יתרה כלפי אורי בלאו, היינו צריכים להסיר את הכפפות מוקדם יותר"

ראש השב"כ, יובל דיסקין, אמר היום (ה') לעיתונאים כי פרשת ענת קם היא פרשה ביטחונית חמורה שגורמת לנזק חמור לביטחון המדינה. "המטרה שלנו גם כעת היא להחזיר את המסמכים ולאתר את המסמכים שעשויים לפגוע בחיי אזרחים וחיילים" - כך דווח בגלי צה"ל.

דיסקין אמר שהוא סבור כי ענת קם לא צריכה להיות במעצר-בית אלא בבית הכלא. הוא ציין כי הלקחים מהפרשה הם ש"התנהגנו ברגש וברכות יתרה כלפי אורי בלאו מ'הארץ', היינו צריכים להסיר את הכפפות מוקדם יותר".

ראש השב"כ הוסיף כי כל הניסיונות להגיע בדרכי נועם אל המסמכים שיצאו מהצבא לא צלחו: "מטרת-העל שלנו, אז וגם עכשיו, היא למנוע מהמידע לדלוף לידיים לא נכונות".

"השב"כ ער לחופש העיתונות, ולכן הגבלנו את עצמנו", הוסיף ראש השב"כ, "במקרה שלא היה מדובר בעיתונאים, היינו מטפלים בפרשה בצורה אחרת".

בתגובה לטענות שלפיהן צו איסור הפרסום היה "מגוחך" אחרי שהדברים פורסמו בתקשורת הזרה, אמר דיסקין כי "יש דברים שלא ניתן עדיין לומר, אך אנחנו בטוחים שנהגנו נכון ובשיקול-דעת, וכשהפרטים יתבררו - הציבור ייווכח בצדקתי".

"וואלה": ענת יצאה לחופשה, אנו עוקבים אחר הפרשה

ממשרד המשפטים נמסר כי היועץ המשפטי לממשלה לשעבר, מני מזוז, ניסה להגיע להסכם עם כתב "הארץ" אורי בלאו, לפיו הוא יעביר את המסמכים הסודיים שברשותו לידי המדינה. במשרד הוסיפו כי בתמורה היו אמורים המסמכים לא לשמש כנגדו במסגרת חקירה פלילית. שלשום (ג') הודיע בלאו כי הוא נסוג מההסכם, ובשלב זה הוא נמצא בחו"ל.

מאתר וואלה, בו מועסקת כיום ענת קם, נמסר כי העבירות המיוחסות לעיתונאית נעשו ללא קשר לעבודתה בוואלה. "ענת יצאה לחופשה ללא תשלום מעבודתה בחברה, כאשר אנו עוקבים אחר ההליך המשפטי ונמצאים בקשר עם בני משפחתה", נמסר מהאתר.

בתוך כך, מנתוני אתר גוגל עולה כי החיפוש סביב הערך "ענת קם" עלה ביותר מאלף אחוזים בחודש האחרון, וביום האחרון החיפוש אחר השם "ענת קם" עלה בכמה מאות אחוזים. הקפיצה הגדולה בחיפוש אחר שמה החל בשבועיים האחרונים, כאשר לפני החיפוש הוא עמד על אחוזים בודדים.