HOT לא תקצץ בהפקות מקור; בודקת הסכמי הערוצים הזרים

החברה תדרוש מהערוצים הזרים להוריד עשרות אחוזים ממחירם - או שהם יורדו מהאוויר ■ בשנת 2009 השקיעה HOT כ-160 מיליון שקל ביצירה ישראלית

חברת הכבלים HOT החליטה באופן אסטרטגי לא לקצץ בהשקעתה ביצירה ישראלית מקורית. על-פי ההערכה, בשנת 2009 השקיעה החברה ביצירה הישראלית 160 מיליון שקל, מתוך כ-700 מיליון שקל שמושקעים בתוכן.

ללא קשר לדרישות הרגולציה, בשנה הקרובה לא צפויים, על-פי התוכנית ב-HOT, קיצוצים בנושא. ההחלטה התקבלה למרות דרישת בעלי המניות לערוך קיצוץ של 200 מיליון שקל באגף התוכן.

סמנכ"ל התוכן החדש של החברה, יורם מוקדי, הודיע על כך באחרונה למפיקים העובדים עם HOT.

עם זאת נודע ל"גלובס" כי החברה החלה באחרונה בסדרה נוספת של פגישות מול נציגי ערוצים זרים המשודרים בישראל, במסגרתם תדרוש קיצוץ משמעותי נוסף בעלויות. ערוצים שלא יערכו קיצוץ ולא ייחשבו מהותיים עבור צופי הכבלים, צפויים לרדת מהמסך.

בשנים האחרונות ערכה חברת הכבלים כבר מספר פעמים קיצוצים בהשקעה בערוצים זרים. בכל פעם נדרשו ערוצים להפחתה של כ-10% עד 15%, אולם ככל הנראה בעקבות האילוצים התקציביים תדרוש החברה מהערוצים קיצוץ של עשרות אחוזים.

זכור במיוחד מאבקה של החברה מול חברת CNN לפני כ-3 שנים, במסגרתו הורד הערוץ למשך שנה. בזמן שערוץ החדשות המרכזי הורד מהמסך, עלו ערוצי חדשות אחרים ובהם FOX ו-FRANCE 24.

במשך השנים הסדרת נושאי הזכויות בעולם השידור הבינלאומי הביאה לכך שערוצים רבים שבעבר לא עלה לפלטפורמות כסף לשדרם, החלו לדרוש על כך כסף. מדובר בעיקר בערוצים דוברי שפות זרות ובערוצים בינלאומיים המותאמים לקהל הישראלי.

מחברת HOT נמסר: "אנחנו מתכוונים להמשיך לספק ללקוחותינו את אותו תוכן איכותי מעולם הרכש, אולם במחירים נמוכים יותר. לא נפגע במסך ובהפקות המקור שלנו. מעבר לכך, לא ניכנס ליחסינו עם הספקים מעל גבי העיתון".