שער הניצחון של רשת?

הפועל תל-אביב נגד בית"ר ירושלים, ג' 21:00, ערוץ 2

אמש (ב') פורסמו ב"גלובספורט" נתוני הצפייה של המשחק בין ריאל מדריד לברצלונה, זה המכונה "סופר קלאסיקו". היה זה משדר הספורט הנצפה ביותר העונה בספרד. המספרים המוחלטים לא חשובים, מה שחשוב מבחינת הכדורגל בספרד הוא שהצפייה בו הפכה להיות אירוע משפחתי. לא עוד משהו שהוא נחלת הגברים בלבד (עם בירה ופיצוחים), אלא גם בת-הזוג והילדים (עם בירה ומיץ פטל, פיצוחים ופירות).

קו ישר מחבר בין הנתון הזה לבין נתוני הצפייה של הטלוויזיה הגרמנית מהיורו האחרון (2008), שבו, לראשונה בתולדות שידורי הספורט בגרמניה, צפו באחד ממשחקי הנבחרת יותר נשים מגברים (!).

אני משתדל בכל כוחי שלא לגרור את הדיון הזה ממחוזות הטלוויזיה אל מחוזות הכדורגל, ולכן אומר במשפט אחד: קברניטי הליגות השונות באירופה הבינו כבר מזמן שסיכויי ההישרדות של הכדורגל, כבילוי לגיטימי למשפחה מהמעמד הבינוני, בעידן שבו התחרות על תקציב הפנאי רק הולכת ומשתכללת, עוברים דרך הקהל הנשי.

כריסטיאנו רונאלדו, למשל, הוא המקבילה הגברית של מאריה שראפובה. עוד בטרם זכתה בנקודת משחק, זכתה הגברת שראפובה, בזכות הבלונד והגניחה המפורסמת, בנקודות אצל קהל הצופים הגברי. אצל רונאלדו, לעומתה, מדובר ברגע שבו הוא מסיר מעליו את החולצה ומדגמן את הקוביות המפורסמות.

זכיינית ערוץ 2 רשת רכשה מערוץ הספורט את זכויות השידור של משחק הגביע המסקרן בין האדומים מתל-אביב לצהובים מירושלים. אפשר להבין את זה. אחרי הוצאת "שבוע סוף החדש" מלוח המשדרים, ואחרי העונה של "כלבוטק", נותרה רשת בלי מספיק משדרים עם רייטינג נאה.

התוכנית היחידה שהצליחה הזכיינית להכניס לעשירייה הראשונה של הרייטינג בשבוע שעבר היתה לקט של "צחוק מהעבודה" (למען ההגינות יש לציין כי ימי השידור שלה היו סמוכים לחג השני של פסח ולמימונה). משחק כדורגל רגיל בליגת העל שווה בערוץ 1 קצת יותר מ-9% רייטינג, יותר מ-13% בערוץ 10 ובערוץ 2. עם הרוח הגבית שפימפם למשחק הזה ערוץ הספורט, הוא יכול להשיג רייטינג לא רע בכלל, בוודאי גבוה מזה של סדרת דרמה נפלאה אבל לא מאוד פופולרית כמו "עד החתונה".

לרשת יש עבר מוצלח של רכישות משחקי כדורגל ואולי גם עתיד, עם משחקי ההכרעה של ליגת האלופות ו-8 משחקים מהמונדיאל הקרוב. הבעיה היא שבישראל קשה מאוד להצליח עם משחק כדורגל בערוץ ברודקאסט. כל עוד נשאר התחום הזה טריטוריה גברית כמעט בלתי- עורערת, הרי שבניגוד לגרמניה, לאנגליה ולספרד, אצלנו מוותרים מראש על ה-50% שהמפרסמים הגדולים הכי אוהבים.

מסיבת רווק

"הרווק", ג' 21:00, ערוץ 10

ייתכן מאוד שלמנצח במשחק הכדורגל הערב (ג') קוראים דווקא גיא גיאור. אלמלא "נשות הטייסים" הלא ראויה למאכל אדם, אפשר היה שהתוכנית הזאת היתה הופכת להיות סימן ההיכר של "השנה הפיננסית" שעוברת על ערוץ 10. אבל כמו שקורה לפעמים, רווקים - מלאכתם נעשית בידי אחרים.

אני לא יודע אם כאשר בחרו ברשת לשדר את משחק הכדורגל הערב, עמד השיקול הזה לנגד עיניהם, אבל קראו שוב את הפסקה האחרונה של האייטם הקודם ותראו ש"הרווק" עשויה לפגוש הערב קהל נשי ממורמר - שהבטיחו לו "עד החתונה" ונתנו לו במקומה את קומץ אוהדי בית"ר.