וול סטריט סגרה במגמה מעורבת: אפל זינקה לאחר הדוחות

בין המדווחות לפני הפתיחה: מורגן סטנלי, וולס פארגו, AT&T, בואינג ומקדונלדס ■ לאחר הנעילה ידווחו eBay, סטארבקס וסנדיסק ■ דיווחים ב-BBC וב"וול סטריט ג'ורנל": קרן המטבע הבינלאומית מציעה מסים חדשים על הבנקים

המסחר בוול סטריט נפתח במגמה מעורבת היום (ד') וכך גם הוא הסתיים. לדו"חותיה המצויינים של אפל מאמש נוספו הבוקר דוחות חזקים של עוד חברות מובילות. מנגד, השפיעו לרעה דיווחים על הצעה להשתת מיסים חדשים על הבנקים ועלייה במפלס החששות ממשבר החובות של מדינות באירופה.

מלבד מניות הטכנולוגיה, סקטור הבנקים נסחר תחת לחץ בעקבות דיווחים ב-BBC וב"וול סטריט ג'ורנל" לפיהם קרן המטבע הבינלאומית מציעה למדינות החברות בפורום ה-G20 לאמץ 2 תקינות מיסוי בנקאיות: אחת הקשורה להיקף הנכסים של הבנקים והשנייה הקשורה למדיניות התגמולים והבונוסים.

"כנראה שאם זה היה תלוי רק במשקיעים ובמצב הכלכלה, מדדי המניות היום היו הרבה יותר גבוהים. אלא שהפחד מרסן אותם ומונע עליות חדות יותר, הפעם לשם שינוי לא בגלל הפחד של המשקיעים, אלא בעיקר בגלל הפחד של ממשלות ובמיוחד אלה של ארה"ב וסין. למשל, יו"ר התאגיד הפדרלי לביטוח פיקדונות (FDIC), שילה בר, מאיצה בממשלת ארה"ב לשנות את תנאי הלוואות, אם ברצונה להימנע מהישנותו של המשבר הכלכלי העולמי של 2008". כך אמיר כהנוביץ מכלל פיננסים.

אפל מזנקת בעקבות הדוחות

לפני הפתיחה, מורגן סטנלי עקף את התחזיות המוקדמות בשוק כאשר דיווח על מעבר לרווח מתואם של 1.41 מיליארד דולר לעומת הפסד של 578 מיליון דולר עליו דיווח ברבעון המקביל אשתקד. בנטרול סעיפים חד פעמיים הסתכם הרווח המתואם של מורגן סטנלי ב-99 סנט למניה לעומת הצפי של האנליסטים כי יגיעו רק ל-57 סנט למניה.

וולס פארגו דיווח כי רשם ברבעון רווח של 2.55 מיליארד דולר, 45 סנט למניה, לעומת 3.05 מיליארד דולר, 56 סנט למניה, ברבעון המקביל אשתקד.

מקדונלד'ס היכתה את התחזיות עם רווח של 1.09 מיליארד דולר, 1 דולר למניה, לעומת צפי לרווח של 96 סנט למניה. בואינג היכתה את התחזיות בשורה התחתונה ודיווחה על רווח נקי של 519 מיליון דולר, 70 סנט למניה, לעומת צפי אנליסטים לרווח של 64 סנט.

חברת AT&T דיווחה על ירידה של 21% ברווחים ברבעון עקב הוצאה חד פעמית הקשורה לביטוחי בריאות לעובדים. החברה הרוויחה 2.48 מיליארד דולר, 42 סנט למניה, ברבעון הראשון. ללא ההוצאות החד פעמיות עמד הרווח למניה על 59 סנט לעומת צפי אנליסטים לרווח של 54 סנט למניה.

eBay תפרסם דו"חות לאחר הנעילה, כשאנליסטים צופים רווח של 41 סנט למניה, אל מול 39 סנט ברבעון הראשון אשתקד. אנליסטים צופים לסטארבקס רווח של 24 סנט למניה, לעומת 16 סנט ברבעון המקביל אשתקד. סנדיסק צפויה לעבור ברבעון מהאשון לרווח של 57 סנט למניה.

אפל דיווחה אמש, לאחר הנעילה, כ רווחיה זינקו ב-86% ל-3.33 דולר למניה ברבעון הראשון, על צמיחה של ב-49% בהכנסו ל-13.5 מיליארד דולר. אנליסטים בסקר של תומסון רויטרס חזו רווח של 2.45 דולר למניה. הכנסות החברה צפויות היו לגדול ב-27% בלבד.

יאהו דיווחה גם כן אמש על תוצאות הרבעון הראשון. רווחיה גדלו ב-175% ל-310.2 מיליון דולר או 22 סנט למניה. הכנסות החברה הסתכמו ב-1.6 מיליארד דולר. אנליסטים בסקר של תומסון רויטרס חזו רווח של 9 סנט למניה על הכנסות של 1.17 מיליארד דולר. החברה צופה הכנסות של בין 1.6 ל-1.68 מיליארד דולר ברבעון השני.

טבע פרסמה כי מניתוח תוצאות מחקר האדג'יו של קבוצת הפלצבו בתרופת האזילקט עולה כי תתכן האטה בהתקדמות הסימנים הקליניים של מחלת הפרקינסון בשלבים מוקדמים יותר כתוצאה מטיפול בתרופה, נתונים אלו מאששים את הממצאים הקודמים ואף מציגים האטה בשלבים מוקדמים מאלו שציפתה החברה בעקבות הממצאים הקודמים.

[לארביטראז][לטבלת ישראליות בעולם]