רשת ספגטים ביקשה הקפאת הליכים ל-4 סניפים; מציעה הסדר נושים

מהבקשה עולה כי רשת המסעדות נמצאת בחובות של כ-12.5 מיליון שקל ■ 13 מתוך 17 סניפי הרשת מופעלים ע"י זכיינים, שיכולים לסיים את החוזה באופן מיידי

רשת המסעדות "ספגטים" פנתה הבוקר (ג') לבית המשפט המחוזי בתל-אביב בבקשה כי יוציא צו להקפאת הליכים נגדה.

מהבקשה, שהוגשה במעמד צד אחד ובהסכמת הנושים המובטחים, בנק לאומי ובנק דיסקונט, עולה כי "ספגטים" נמצאת בחובות של כ-12.5 מיליון שקל, והיא מנסה לגבש הסדר נושים ולמנות את רו"ח אלון פרדקין כמנהל מיוחד של נכסיה וכנאמן לתקופת ההקפאה.

הבקשה מתייחסת רק ל-4 הסניפים שבבעלות "ספגטים" ולא לסניפים שבבעלות זכיינים.

באמצעות עו"ד אביחי ורדי טוענת ספגטים כי "הקבוצה נקלעה בתקופה האחרונה לקשיים תזרימיים משמעותיים, ולכן היא עותרת למתן צו הקפאת ההליכים באופן שיאפשר יישום תוכנית הבראה כוללת".

"ספגטים" מציעה הסדר חובות, לפיו הנושים המובטחים של הרשת יקבלו 80% מהחובות שמגיעים להם, נושים בדין קדימה יקבלו בין 50-100% מהחוב, ונושים רגילים - 40%. ההסדר המוצע הוא בסך של יותר מ-7 מיליון שקל.

משא-ומתן למכירה

רשת "ספגטים" הוקמה לפני כמעט 20 שנה, ובבקשה נטען כי "היא רשת יחודית בתחומה בארץ, היחידה הממצבת את עצמה ברמה העולה על רמת ההסעדה שברשתות בתי-קפה ו'מזון מהיר', ומאידך מציעה את המזון במחיר סביר יחסית למסעדות 'גורמה'".

לאחרונה קיימה "ספגטים" משא-ומתן למכירתה לרשת "קפה-קפה" תמורת 8 מיליון שקל, אולם זה כשל בעיקר על רקע המבנה הבעייתי של הרשת.

מתברר כי 13 מתוך 17 סניפי הרשת מופעלים על-ידי זכיינים, שיכולים לסיים את החוזה עם הרשת באופן מיידי. מחזור המכירות של הרשת בכללותה עומד על 75 מיליון שקל בשנה, אולם הרווח התפעולי השנתי שרושמת חברת האחזקות עומד על 720 אלף שקל בלבד.

בבקשה צויין כי סיבות נוספות שהובילו לקשיי הקבוצה הן המשבר הכלכלי בשנת 2009, רווחיות תפעולית נמוכה וכן השקעות כושלות - לרבות השקעה בסניף בעיר יהוד, שכל ההשקעות בו ירדו לטמיון.