מיזם חדש יאפשר להציג פרסומות על מסכי מחשב במסעדות

המיזם של הפרסומאי תימור גורדון והמסעדן ינון אברמוב מאפשר להציע ללקוחות תפריטים דיגיטליים המוטמעים במסכים, המשלבים גם משחקים אינטראקטיביים ובידוריים

שוק המסעדות ובתי-הקפה עובר בשנתיים האחרונות סוג של מהפכה דיגיטלית, שבאה לידי ביטוי בעיקר באפשרות להזמין מקומות במסעדה דרך האינטרנט או להזמין משלוח מקוון. אולם, יש הסבורים כי הפוטנציאל הפרסומי של ענף זה אינו מבוטל אף הוא.

אחד מהם הוא הפרסומאי תימור גורדון (המכהן גם כמנכ"ל ארק אינטראקטיב), אשר חבר למסעדן ינון אברמוב ולסטארט-אפ הישראלי Conceptic בניסיון להציע פלטפורמה פרסומית חדשה בשוק המקומי.

גורדון: "אם פעם ציפינו שמפרסם יהיה גם ב-ynet, גם בגוגל וגם ברשתות חברתיות - היום אנחנו מנסים לתפוס רגעים קטנים שבהם יש מגע אישי עם הצרכן. אני סבור כי אינטראקטיב כנקודת מכירה הוא הדבר הבא, והמיזם שאנחנו מציעים זו אינטראקציה ששייכת לגמרי לעולם המכירה. מסעדה זה לא רק ביזנס של האכלת אנשים - זה גם ביזנס של חשיפה".

המיזם, הקרוי TouchEat, מאפשר להציג פרסומות בכ-700 מסכי מחשב אישיים שממוקמים היום במסעדות ובבתי-קפה ברחבי הארץ, כגון רשת ספגטים, בורגוס ופרנג'ליקו.

מסכי המגע מתבססים על תוכנה שפיתחה חברת Conceptic, שמאפשרת להציע ללקוחות תפריטים דיגיטליים המוטמעים במסכים, המשלבים גם משחקים אינטראקטיביים ובידוריים.

המיזם נמצא בפיילוט מזה מספר חודשים עם מספר מפרסמים גדולים בישראל, בהם בנק אגוד, החברה המרכזית למשקאות קלים ובית-הספר ללימוד שפות וול-סטריט.

"התחלנו עם לקוחות פובליסיס, אבל כל מפרסם יכול לפנות אלינו", אומר גורדון. "לשמחתי, אין הרבה משרדים שלא מוכנים לשתף פעולה".

* איזה פרסום מתאים לפלטפורמה זו?

גורדון: "יש שטח פרסומי בעמוד הראשי של המסך, הכולל 5 חשיפות של פרסומות דיספליי (באנרים, נ"פ), ובעתיד נשלב גם פרסומות בעמודים הפנימיים. מלבד זאת, מפרסם יכול ליצור משחק אינטראקטיבי ממותג, כדוגמת משחק ללימוד אנגלית שוול-סטריט יצרה במיוחד עבור המיזם".

לדבריו, על מנת לגרום לסועד לשחק כ-3 דקות במשחק, על המפרסם להשקיע כ-3 שקלים.

פלטפורמה מדידה

חבילות הפרסום מאפשרות לפרסם לחודש ב-100 מסכים לפחות, כאשר פרסום במסך אחד לחודש עומד על 150 שקל. כך, קמפיין לחודש עומד על 15 אלף שקל.

לדברי עדי צ'יטיאט, מנכ"ל Conceptic, "כ-1,000 איש אוכלים בשולחן אחד בחודש, כך שמדובר באלפי חשיפות בחודש תמורת 150 שקל בלבד".

ההכנסות מתחלקות בין הצדדים, וצ'יטיאט מוסיף: "יש הרבה לקוחות שמזמינים מראש שולחנות עם מסכים - יש לזה ביקוש".

גורדון השקיע במיזם סכום של כ-100 אלף שקל, לצד השקעה של כ-40 אלף דולר של Conceptic, אשר הופנו ליישום אינטגרציה בין מערכת הגשת הפרסומות לבין התוכנה של Conceptic.

"הפלטפורמה הפרסומית הזו גם מדידה - אפשר לדעת כמה שיחקו במשחק, כמה זמן, אילו מנות בתפריטים הדיגיטליים פופולריות יותר וכיו"ב", מוסיף גורדון.

בעתיד מתכננים הצדדים לשלב במיזם גם פיצ'רים חברתיים, שיאפשרו לעדכן בפייסבוק, לדוגמה, ישירות מהמסכים, ולקשר בין תוכן המשחקים לבין המיקום הפיזי.

גורדון וצ'יטיאט תולים תקוות גם בחו"ל, בהתאם לפעילות שיש ל-Conceptic היום במדינות כגון הולנד, רוסיה, בריטניה ואף ארה"ב.

לדברי גורדון, "המטרה היא להפוך את המסכים הללו גם למדיה בחו"ל. בעתיד נשלב אנשים גם מפובליסיס (שבבעלותה נמצאת ארק אינטראקטיב, נ"פ), שיסייעו לנו להגיע גם למפרסמים זרים".