"ניוזוויק" מוצע למכירה: העורך הראשי מנסה לארגן קבוצת רוכשים

העורך ג'ון מקהאם: "אני אמצה כל אפשרות על מנת ש'ניוזוויק' ימשיך למלא תפקיד בדו-שיח העולמי" ■ השבועון לא עמד ביעדי התוכנית העסקית שלו, ותפוצתו בארה"ב ירדה מ-2.6 מיליון ל-1.5 מיליון עותקים

מספר ימים לאחר שפורסם כי קבוצת "וושינגטון פוסט" מציעה למכירה את השבועון "ניוזוויק", נודע כי העורך הראשי, ג'ון מקאם, מנסה לארגן קבוצה שתרכוש את השבועון.

בעלי השבועון הודיעו כי מהלך המכירה הוא צעד מתבקש, נוכח מצבו הפיננסי ואי-היכולת שלהם לראות כיצד ניתן להחזירו לרווחיות.

חטיבת המגזינים של ה"פוסט" דיווחה על הפסדים בגובה 16.1 מיליון דולר ב-2008, ו-29.3 מיליון דולר בשנה שעברה. קן דוקטור, אנליסט בחברת אאוטסל, אמר כי אחת האפשרויות היא שה"פוסט" יבקש עבור השבועון רק דולר אחד - אבל בתנאי שהרוכשים ייקחו על עצמם את החובות וההתחייבויות העתידיות של השבועון.

מקאם, שכאמור מנסה למצוא קבוצת רוכשים, אמר כי "אני אמצה כל אפשרות על מנת ש'ניוזוויק' ימשיך למלא תפקיד בדו-שיח העולמי. זו החלטה עסקית ורציונלית של ה'פוסט', אבל קבוצת רוכשים אחרת עשויה לראות את הדברים באופן שונה ולקחת כיוון אחר".

מקורות בתחום אמרו כי המותג "ניוזוויק" עשוי למשוך שורה של מתעניינים, וזאת בדומה לאלה שהביעו עניין בעבר בזמן שמגזין "ביזנסוויק" עמד למכירה. הקבוצה שרכשה את "ביזנסוויק", בלומברג, מיהרה להודיע כי אין לה עניין בעסקה הנוכחית.

יו"ר הפוסט, דון גראהם, אמר כי ההחלטה למכור את השבועון הייתה קשה. הוא הודה כי השבועון לא עמד ביעדי התוכנית העסקית שלו, וזאת לאחר שהוא עבר עיצוב מחדש, והתפוצה שלו ירדה בארה"ב מ-2.6 מיליון ל-1.5 מיליון עותקים.