המדדים בוול סטריט עלו בשיעור היומי החד מזה יותר משנה

המדדים סגרו בעליות של עד 4.8% בתגובה לחבילת החילוץ האירופית ■ מניות הבנקים הגדולים זינקו בחדות ■ ה-SEC במתווה ראשוני להפעלת מנתקי זרם ■ טאואר קפצה 17% לאחר הסכמים חדשים

הבורסה בוול סטריט הצטרפה היום (ב') בפתיחת שבוע המסחר לחגיגת החילוץ באירופה. המדדים המובילים נסחרו בעליות חדות לאורך כל יום המסחר, ורשמו בסיום את העלייה היומית הגבוהה ביותר מזה יותר משנה, מאז מארס 2009. זאת, בתגובה לתוכנית ההצלה של האיחוד האירופי בהיקף טריליון דולר. המדדים המובילים מעבר לים רשמו עליות של 3.9%-4.8% בהובלת מניות מגזר הפננסים, שזינקו בשיעורים חדים. גם מניות הטכנולוגיה בלטו במסחר לטובה.

שרי האוצר של האיחוד התכנסו בסוף השבוע בבריסל ועסקו בקדחתנות, על מנת לנפק חבילת חילוץ אשר תרגיע את שוקי העולם טרם פתיחת שבוע המסחר. לפנות בוקר, שעון ישראל, הודיעו שרי האיחוד על תוכנית הצלה כוללת שמטרתה להגן על האירו ולהביא לעצירה ולמניעה של התפשטות המשבר ביוון למדינות נוספות. היקפה של חבילת החילוץ האירופית, שתהווה מנגנון ערבות והלוואה לשמירה על שערו של המטבע, הינה כבירה ותסתכם בכ-750 מיליארד אירו שהם כ-971 מיליארד דולר. במסגרת התוכנית, הנציבות האירופית תעמיד לקרן 60 מיליארד אירו בעוד ש-16 מדינות האיחוד הבטיחו להיות ערבות ל-440 מיליארד אירו. קרן המטבע הבינלאומית תרמה סך נוסף של 250 מיליארד אירו. התוכנית מתוכננת כעת ל-3 שנים.

נציין כי גם הפדרל ריזרב התייצב לצד האיחוד האירופי והודיע על פתיחה מחודשת של תוכנית חוזי ההחלף המטבעיים, SWAP במסגרתה יוכל להזרים דולרים לאירופה ובכך לסייע לה להתמודד עם קשיי נזילות.

"תוכנית החילוץ משכנעת היום את המשקיעים שהיא מסוגלת למתן את התרחבות המשבר, ואלה רצים לקנות מכל הבא ליד: מניות, סחורות, אג"ח ואירו. אין ספק כי התוכנית טובה, ולו רק משום שהיא מזכירה מאד את תוכנית החילוץ ממשבר הסאב-פריים ובכך משחקת על האלמנט הפסיכולוגי של המשקיעים. אלה האמינו שיוון היא ליהמן 2 והינה - הם קיבלו תוכנית חילוץ ליהמן 2. גם אם התוכנית טובה וגם אם לא, יש בהפחתת הפאניקה לבדה כדי להוסיף לשווקים כמה אחוזים טובים", אמר אמיר כהנוביץ מכלל פיננסים.

בחזרה לארה"ב - רשות ניירות ערך בשיתוף מנהלי הבורסות הגדולות בוול סטריט הסכימו היום על מתווה ראשוני להרחבת מנגנון "מנתק זרם", שימנע פיאסקו כמו זה שקרה ביום חמישי האחרון בוול סטריט, בו המדדים צנחו ברגע בכ-10%, מסיבה שעדיין לא ברורה. עפ"י המתווה הראשוני, במקרים בהם מניה מסוימת תצנח בשיעורים לא הגיוניים ובפרק זמן קצר, יופעלו מנתקי זרם שימנעו מהקריסה "להדביק" את שאר המניות ואחריהן המדדים המובילים.

היום לא פורסמו נתוני מאקרו

הבנקים הגדולים בארה"ב, כולל סיטיגרופ , בנק אוף אמריקה , גולדמן זאקס ומורגן סטנלי נסחרו על רקע תוכנית ההצלה של האיחוד האירופי. הבנקים האירופים הובילו היום את העליות במדד ה-Stoxx 600 הפאן-אירופי, שרשם את העליות הטובות ביותר שלו מאז מארס 2009.

חברת הדירוג מודי'ס , בה משקיע וורן באפט, קיבלה מה-SEC התראה על חקירה בדבר הטעיית משקיעים אפשרית בשל מדיניות דירוג האשראי שלה. החשדות: באפט מכר מניות מודי'ס לפני שהודיע למשקיעים על החקירה.

אלטריה , חברת הטבק הגדולה ביותר בארה"ב, ריכזה עניין, לאחר שזכתה להגיע לראש רשימת בארונ'ס של החברות הציבוריות הטובות ביותר בארה"ב וקנדה, במונחי מכירות.

האם גולדמן זאקס ישלם קנס של מיליארד דולר בגין פרשת ההונאה?

"חתמנו על מספר הסכמים לייצור פרוסות ליישומי RF המשתמשים בפלטפורמה זו עם פוטנציאל מכירות של 50-100 מיליון דולר", הודיעה היום חברת טאואר , כאשר דיווחה על הדור הבא בטכנולוגיית SiGe עבור יישומי RF לשוק הצריכה. ערכות התכנון זמינות כעת לייצור בטכנולוגיית 0.13 מיקרון במתקני הייצור של החברה בארה"ב ובישראל ומיועדות לשווקי ה-RF האלחוטי והטיונרים לטלוויזיה.

נס טכנולוגיות הודיעה שהיא החלה פרויקט של מיליוני שקלים ליישום מערכת SAP לספקי שירותים עבור מכבי שירותי בריאות. כמו כן, החברה זכתה בחוזה להטמעת מערכת מענה קולי בבנק דיסקונט.

אורבוטק דיווחה על הכנסות של כ-103.1 מיליון דולר, עלייה של 12.1% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, ושל 3.7% לעומת הרבעון הקודם. בשורה התחתונה הרוויחה 1.6 מיליון דולר, וזאת לעומת הפסד של 5.4 מיליון דולר ברבעון הקודם, ו-7.9 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

חברת שמיר דיווחה היום כי הרווח הנקי ברבעון הראשון גדל בכ- 78.3% והסתכם בכ- 3.9 מיליון דולר בהשוואה לרווח נקי של כ- 2.2 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות בחברה הסתכם בכ- 3.7 מיליון דולר, 0.22 דולר למניה בדילול מלא בהשוואה לכ- 2.1 מיליון דולר, 0.13 דולר למניה בדילול מלא ברבעון המקביל אשתקד.

[לארביטראז][לטבלת ישראליות בעולם]