ספקיות האינטרנט ישלמו פחות עבור השימוש ברשת של בזק

כפי שנחשף ב"גלובס", 013 נטוויז'ן הודיעה לפני כמה חודשים על הפסקת הסכם ההתקשרות עם בזק, זאת לאחר שדרשה לשנות את המודל לפיו החברה משלמת לבזק בעבור חיבור לקוחותיה

בזק ו-013 נטוויז'ן נכנסו למו"מ באשר להסכם חדש שישנה את מודל ההתחשבנות בין בזק וחברות ה-ISP (ספקיות שירותי אינטרנט). סיכומים עקרוניים כבר הושגו מול 013 נטוויז'ן, ובימים הקרובים צפוי ההסכם להיחתם רשמית. בכך תבוטל למעשה התלונה שהגישה 013 נטוויז'ן למשרד התקשורת ולממונה על ההגבלים העסקיים, שעיקרה הוא רצונה של החברה להפסיק את התשלום לבזק על בסיס מחיר קבוע לדאטה (ג'יגה).

כפי שנחשף ב"גלובס", 013 נטוויז'ן הודיעה לפני כמה חודשים על הפסקת הסכם ההתקשרות עם בזק, זאת לאחר שדרשה לשנות את המודל לפיו החברה משלמת לבזק בעבור חיבור לקוחותיה. נטוויז'ן טענה כי בזק גובה מחיר מופקע עבור ג'יגה מחברות ה-ISP, אך מחיר נמוך בהרבה לאותו נפח כאשר מדובר על חיבור לקוחות עסקיים.

נטוויז'ן דרשה לשלם את אותו המחיר שהיא משלמת לבזק עבור חיבור לקוחות עסקיים, משמע, עשרות אחוזים פחות מהשימוש ברשת בזק כחברת ISP.

משפיע על כולן

ל"גלובס" נודע כי הצדדים קרובים לסיכום, ולפיו נטוויז'ן תשלם מחיר נמוך מזה שהיא משלמת כיום עבור התוספת גידול בצריכה.

ככלל, חברות ה-ISP חוששות שבעקבות הגידול בשימוש ברשת ה-NGN החדשה של בזק, הן תידרשנה לשלם לבזק הרבה יותר, שכן הלקוחות יצרכו יותר דאטה. ההסכם החדש מבטל חשש זה, כיוון שהמחירים שתגבה בזק יהיו נוחים יותר. בכך מקווים בבזק שלנטוויז'ן, כמו ליתר הספקיות, יהיה אינטרס לדחוף כמה שיותר את המהירויות הגבוהות שהיא מציעה.

נציין כי בזק חייבת למכור את שירותיה בתנאים שווים לכל הספקיות, ההסכם עם 013 נטוויז'ן ישפיע על ההתקשרות עם כל חברות האינטרנט האחרות.

מהחברות לא נמסרה תגובה.