IBI: "ריט 1 מציעה תשואת דיבידנד יותר מחברות נדל"ן אחרות"

קרן הריט דיווחה היום על גידול של 34.4% בהכנסותיה ■ שי ליפמן, אנליסט הנדל"ן של IBI הוריד את מחיר היעד אך שמר על המלצת "קנייה"

קרן הריט הראשונה בישראל, ריט 1 , פרסמה היום (א') את תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון של השנה, ואנליסט הנדל"ן של IBI, שי ליפמן, ממהר לעדכן את המלצתו בהתאם; ההמלצה, שהגיעה לידי "גלובס", נותרה "קנייה", אולם מחיר היעד קטן ב-7.6% ל-7.06 שקלים בשל עדכון מודל הערכת השווי. מחיר זה עודנו גבוה ב-15.8% משער הפתיחה של מניית הקרן הבוקר בבורסה.

ריט 1, בניהולו של שמואל סייד ושהיו"ר שלה הוא יגאל רונאי, דיווחה על תפוסה של 99% בנכסיה המניבים וגידול של כשליש בהכנסותיה (25 מיליון שקל) בהשוואה לרבעון המקביל. הגידול הזה נובע בעיקר מהעסקה בה נכנסה ל-49% מ-2 מרכזים מסחריים של גזית גלוב בארץ ("G") מוקדם יותר, ומעליית שכר-הדירה.

ליפמן חוזר וממליץ על ההשקעה בקרן ריט (שוק שצפוי לגדול הן בעקבות הנפקות צפויות של אמפא ריט וקרדן ריט והן בשל הכוונה להקל על המיסוי של העברת נכסים לקרן על-ידי רשות המיסים); "השקעה בחברה שהיא קרן ריט מספקת חלופה להשקעה ישירה בנדל"ן מניב", הוא כותב.

ריט (REIT, Real Estate Investment Trust) היא שותפות נדל"ן סחירה שעליה לחלק דיבידנד שנתי של יותר מ-90% מהכנסתה החייבת במס (במקרה של ריט 1: 100%, שהם 44 אגורות למניה). מרבית הכנסותיה של קרן הריט צריכות לנבוע מנכסים מניבים או מריבית על משכנתאות. כקרן ריט, פטורה השותפות מתשלום מס הכנסה, בו חייבים השותפים הזוכים לדיבידנד.

הדיבידנד האמור גוזר למניה תשואת דיבידנד שנתית של 7.2% - גבוה מהתשואה לפדיון המגולמת בשערי אגרות החוב של ריט 1 (2.81% -2.71% לשנה נטו), ולפי ליפמן, "גבוהה מתשואת הדיבידנד של חברות נדל"ן מניב אחרות".

ליפמן מצפה שהחברה תגדיל את מצבת נכסיה ששווים נושק ל-1.3 מיליארד שקל ("להערכתנו, קרן ריט בישראל צריכה להיות בעלת היקף נכסים של לפחות 2 מיליארד שקלים, ואנו מעריכים כי החברה תצמח ותבצע רכישות נוספות בחודשים הקרובים"). הערכה זו מתבססת על הנגישות הגבוהה של הקרן להון - בין אם מדובר בתשואות הנמוכות לפדיון על האג"חים, יכולתה להנפיק אגרות חוב וניירות-ערך מסחריים, ההנפקה הפרטית לקרן המנוף KCPS בחודש הקודם או קווי האשראי הלא מנוצלים (365 מיליון שקלים) לצד נכסיה הלא משועבדים.

ריט 1