עד 40% הפרש בין תחזיות אנליסטים לרווחי הבנקים ברבעון

הקונצנזוס הקרב האנליסטים של ברקליס, כלל פיננסים ודש: לאומי יוביל גם ברווחי הרבעון הראשון

בהמשך השבוע יתפרסמו הדו"חות הכספיים של הבנקים לרבעון הראשון. מזרחי טפחות יפרסם ביום שלישי ה-25 במאי, הבינלאומי למחרת, וביום חמישי, 27 במאי, יפרסמו הפועלים, לאומי ודיסקונט באופן סימולטני את דו"חותיהם.

ערב הפרסום, חלוקים האנליסטים בדעתם לגבי התוצאות. שלושה מהם כבר פרסמו את תחזיותיהם - ג'וזף וולף מברקליס, יובל בן זאב מכלל פיננסים ומאיר סלייטר, כיום בדש ובעבר בפריזמה - והשונות בין התחזיות מגיעה לעשרות אחוזים.

נציין, כי ברבעונים קודמים לא הוכיחו האנליסטים יכולת טובה לחזות את תוצאות הבנקים ברמה הרבעונית, ובפועל הם כושלים רבעון אחרי רבעון בתחזיותיהם הסוטות מאוד מהמציאות, לעיתים עד כדי 50%.

הפערים בין האנליסטים, כאמור, גבוהים מאוד. הם כולם מסכימים כי לאומי יציג את הרווח הגבוה ביותר, אך בעוד סלייטר סבור כי הבנק יציג רווח של 492 מיליון שקל, וולף מעריך כי הרווח יגיע ל-576 מיליון שקל, פער של 15%. בן זאב נמצא באמצע, עם 524 מיליון שקל.

בבנק הפועלים התמונה דומה. הפעם בן זאב וסלייטר נמצאים בצד האופטימי, עם תחזית לרווח של 438 ו-420 מיליון שקל בהתאמה, ואילו וולף נמצא הרחק מהם עם 352 מיליון שקל. כאן ניתן למקד את חילוקי הדעות בשאלת ההפרשות לחובות מסופקים: וולף פסימי וסבור כי הפועלים יפריש בשיעור של 0.9% מתיק האשראי, בעוד שהאנליסטים הישראלים סבורים כי הבנק יפריש 0.65%-0.7%. אף אנליסט לא טרח להזכיר זאת, אך להתפתחויות בחברת סקורפיו תהיה השפעה על תוצאות הפועלים.

בדיסקונט - מישהו מאוד שוגה

חילוקי הדעות מחריפים כשמגיעים לבנק דיסקונט. סלייטר מאוד פסימי וסבור כי הסכם השכר החדש שצפוי להיחתם עם העובדים יגדיל את ההוצאות ויפגע ברווחי הבנק, שיקטנו ל-169 מיליון שקל. בן זאב סבור כי דיסקונט יציג רווח של 207 מיליון שקל, ואילו וולף אופטימי מאוד ומעריך כי רווחי הבנק יגיעו ל-277 מיליון שקל, 39% מעל התחזית של סלייטר. לא ברור מי יצדק, אבל אחד משניהם בהכרח הציג תחזית שגויה ביותר.

בשני הבנקים האחרים - מזרחי טפחות והבינלאומי - ההפרשים בתחזיות קטנים. הפער במזרחי טפחות עומד על 9% בין רווח של 152 מיליון שקל (ברקליס) ל-167 מיליון שקל (כלל פיננסים). התחזית לבינלאומי, שמסוקר עד כניסתו למדד ת"א 25 רק על ידי האנליסטים המקומיים, היא לרווח שבין 117 ל-127 מיליון שקל, פער קטן של 8% בין התחזיות.

[להמלצות אנליסטים]

22
 22