נוחי דנקנר פנה לגופים בשוק במטרה לקנות מהם מניות כור

ככל הנראה, דנקנר אינו מתכוון לפרסם הצעת רכש למניות כור או למחוק אותה מהמסחר, כפי שעשה עם IDB פיתוח

איש העסקים נוחי דנקנר פנה היום (ג') לבתי השקעות וחתמים בשוק והתעניין ברכישת מניות כור . כך נודע ל"גלובס".

דנקנר מחזיק בכור דרך חברת דסק"ש , אשר מחזיקה ב-62.67% מכור, וגם דרך IDB פיתוח שמחזיקה ב-13.35%. כור נסחרת בבורסה לפי שווי של 3.3 מיליארד שקל, לאחר שמנייתה נפלה ב-36% מהשיא האחרון שנרשם בתחילת אפריל. המניה נסחרת בשפל שלא נראה מאז אפריל 2009.

גורמים המקורבים לנושא מסרו כי דנקנר לא מתכוון לפי שעה לפרסם הצעת רכש למניות כור או לחלופין לבצע רכישה בהיקף גדול. כמו כן, אין בכוונתו כרגע למחוק את כור מהמסחר, כפי שעשה ב-2008 עם IDB פיתוח.

"דנקנר מאמין בהשקעה בכור והוא מוצא את המניה במחיר אטרקטיבי היום, בין היתר בשל ההחזקה הגדולה שלה בחו"ל - קרדיט סוויס", אמר גורם המקורב לנושא.

כור הרוויחה 207 מיליון שקל ברבעון הראשון של השנה, קרי קיטון של 17.5% מהרבעון המקביל אשתקד. עיקר הרווח הגיע מהדיבידנד שחילק בנק קרדיט סוויס, המהווה כ-55% מהשווי הנכסי הנקי (NAV) של כור.

כור הרוויחה אמנם עד כה 3.4 מיליארד שקל מרכישת ומכירת מניות קרדיט סוויס בשנתיים האחרונות, אך כעת היא מופסדת "על הנייר" ביותר מ-800 מיליון שקל על השקעה זו, בשל ירידה מניית קרדיט סוויס הנובעת ממשבר החובות באירופה שמעיק על השווקים. הקורלציה בין מניית כור לקרדיט סוויס הינה גבוהה ומכאן הסיבה לירידה המניה בארץ, כל זמן שמניית קרדיט סוויס יורדת בבורסות אירופה.