"היה מטורף היום בבורסה - סחרנו במניות ב-11 מיליארד שקל"

מנכ"ל דויטשה בנק ישראל בועז שוורץ בשיחה עם "גלובס": "רוב הפעילות היתה של זרים - סחרנו ב-80-90 מניות, וזו כמות חריגה" ■ "עוד לא ראינו את הקרנות הסלקטיביות - צפויה עוד כניסה (אבל גם יציאה) של כסף מהשוק"

היסטוריה נרשמה היום בבורסה בת"א. לקראת השדרוג של ישראל במדד ה-MSCI לסטטוס "משק מפותח", נרשם באחד-העם מסחר ער במחזורים חסרי תקדים בהיקף 16.4 מיליארד שקל, כשהפעילות התחלקה למשקיעים המקומיים, אך בעיקר למשקיעים הזרים. הקרנות העוקבות אחר השווקים המפותחים והמתפתחים לקראת השדרוג הזרימו המון פקודות מכירה וקנייה, שרבות מהן התנקזו ממש לסוף יום המסחר.

דויטשה בנק הוא אחד מאותם משקיעים זרים שהיו פעילים היום בבורסה. בשיחה עם "גלובס", מנכ"ל דויטשה בנק ישראל בועז שוורץ, שמנהל מסחר הן של משקיעים זרים והן של מקומיים, התייחס למחזורים הגבוהים: "זה היה מטורף מה שהיה היום בבורסה. דויטשה בנק סחר היום בכ-11 מיליארד שקל - 35% מסך המסחר בשוק (הכוונה לקנייה והן מכירה). "הפקודות שהזרמנו היו מאוזנות יחסית, אך בהחלט אפשר לומר שחלק הארי שלהן היו יותר קנייה מאשר מכירה", אמר שוורץ.

לדבריו, מירב הפעילות שניהל דויטשה בנק היום, כ-90%, היתה פעילות של משקיעים זרים, כשמניית טבע משכה את רוב תשומת הלב (6 מיליארד שקל בקנייה ובמכירה יחד). עוד מניות שהיו אקטיביות היום אצל דויטשה הן כי"ל, פועלים, לאומי, מזרחי טפחות ובזק.

שוורץ מציין כי דויטשה בנק ניהל היום מסחר ב-80-90 מניות - "זה מפליא אותי, מדובר בכמות חריגה בהשוואה ליום רגיל, בו אנו סוחרים בד"כ בעיקר במניות המעו"ף", אמר. "כולם היו סקרנים לראות מה יוליד המעבר הזה ב-MSCI, ובדויטשה בנק סברו שתהיה כניסה מסיבית של כסף - המחזורים הענקיים היום העידו על זה. עוד לא ראינו את פעילות הקרנות הסלקטיביות, ולכן אני צופה עוד כניסה (אבל גם יציאה) של כסף מהשוק", אמר שוורץ לסיכום.