כלל ביטוח תשלם 130 אלף שקל ליבואן שזרק בטעות תכשיטים לפח

ביהמ"ש: "התכשיטים אבדו ליוסף וובר לאחר שהוצאו מביתו ובשעה שהוא ביקש להעבירם ממקום למקום, כמפורט בתנאי הפוליסה שרכש מכלל" ■ עוד נקבע כי אין ליחס לוובר אשם תורם לנזק שנגרם לו מאובדן התכשיטים

חברת הביטוח כלל תשלם 130 אלף שקל ליבואן התכשיטים יוסף וובר, שזרק בטעות תכשיטים יקרי-ערך לפח האשפה בבניין שבו הוא מתגורר - כך קבע היום (א') בית משפט השלום בהרצליה.

"התכשיטים אבדו ליבואן לאחר שהוצאו מביתו ובשעה שהוא ביקש להעבירם ממקום למקום, כמפורט בתנאי הפוליסה שרכש מכלל, ולכן תביעתו מתקבלת", כתבה השופטת סיגל רסלר-זכאי בפסק דינה.

בנוסף, נקבע בפסק הדין כי אין ליחס לוובר אשם תורם לנזק שנגרם לו בשל אובדן התכשיטים.

וובר הוא יבואן ומפיץ תכשיטים ואביזרי צורפות, שרכש מכלל "פוליסה משולבת לביטוח תכשיטי זהב מכל סוג שהוא בסכום כולל של 30 אלף דולר". בסוף חודש אוגוסט 2007 גילה וובר כי מלאי התכשיטים שהיה ברשותו אבד. תחילה חשב שהוא נגנב מהכספת בבנק ואף הגיש על כך תלונה למשטרה, אך בהמשך הבין כי התכשיטים אבדו לו או הושלכו על-ידו בטעות לפח האשפה, והוא פנה לכלל כדי לקבל פיצוי בגין האובדן.

כלל דחתה את תביעתו בנימוק כי מדובר באובדן בנסיבות בלתי ידועות וכי לא הוכח אירוע המכוסה בהתאם לפוליסת הביטוח שרכש ממנה.

בעקבות תגובתה של כלל הגיש וובר תביעה לבית משפט השלום, בה ביקש מבית המשפט לחייב את כלל לשלם לו את הפיצוי הקבוע בפוליסה בגין אובדן התכשיטים.

מנגד טענה כלל כי יש לדחות את התביעה משום שוובר לא יכול היה להצביע על מיקום מדויק, היכן וכיצד אירע אובדן התכשיטים. כמו כן טענה כלל כי יש לייחס לוובר אשם תורם לנזק שנגרם לו, משום שהוא ביקש להעביר את התכשיטים בתוך שקיות ניילון והשליכם לפח האשפה.

בית המשפט קיבל את תביעתו של וובר ודחה את טענותיה של כלל.

"בפוליסת הביטוח שרכש וובר מכלל נקבע כי היא מכסה כל אבידה שתגרם לתכשיטים בשעת העברתם ממקום למקום בכל שטח מדינת ישראל, ולכן - ולאחר שוכנעתי כי היבואן ואשתו 'הפכו' את הבית וכי מלאי התכשיטים לא נמצא שם, ולאחר ששוכנעתי כי הם אבדו בעת שנלקחו על ידי התובע מביתו - דין התביעה להתקבל", כתבה השופטת בפסק הדין.

כמו כן דחתה רסלר-זכאי את טענת כלל לאשם תורם של וובר. "בענייננו לא נקבעו בפוליסה תנאים מיוחדים בהם היה על התובע לנקוט כדי לשמור על התכשיטים. התובע הסביר כי התכשיטים הושמו בשקיות ניילון כדי להסוות את תוכן השקית ולמנוע שוד או גניבה, ובנסיבות אלה איני מקבלת את טענת הנתבעת כי יש לקבוע לו אשם תורם לקרות הנזק", כתבה.

התובע יוצג בדי עו"ד אפרים נווה ממשרד עוה"ד אטיאס-נווה. (ת"א 19652-08).