חקירת המשט: שופט העליון יעקב טירקל יעמוד בראש הוועדה

באשר לסמכויות הוועדה השופט בדימוס הביע עמדה נחרצת: "לצערי הייתי אומר שאין לנו מנוס מהקמת ועדת חקירה ממלכתית בראשות שופט של בית המשפט העליון - ולא רק ועדת בדיקה או בירור כלשהו"

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע הבוקר (א') רשמית כי שופט העליון בדימוס, יעקב טירקל, הוא שיעמוד בראש ועדת החקירה הישראלית לאירועי המשט לעזה.

בראיון לתוכנית "מה בוער" עם רזי ברקאי, ששודר בגלי צה"ל לפני כשבוע, אמר טירקל: "אני לא חסיד של המלצות אישיות. האם פלוני יודח או לא יודח - זה בעיניי דבר משני".

באשר לסמכויות הוועדה השופט בדימוס הביע עמדה נחרצת: "לצערי הייתי אומר שאין לנו מנוס מהקמת ועדת חקירה ממלכתית בראשות שופט של בית המשפט העליון - ולא רק ועדת בדיקה או בירור כלשהו".

בסוף השבוע האחרון כונסה ישיבת חירום בלשכת ראש הממשלה, ונמשכו המגעים עם גורמים בבית הלבן במאמצים לסכם את הנושא. ביום חמישי השיגו אנשיו של נתניהו את הסכמת לונדון להרכב הוועדה - צוות ישראלי אשר ילווה בשני משקיפים זרים, אירופי ואמריקני.

שר החוץ הבריטי, ווליאם הייג, אמר בראיון לערוץ 2: "חקירה עם גורם בינלאומי או נוכחות בינלאומית זה חשוב לישראל, והיא הסכימה לכך".

ביום שני יתכנסו שרי החוץ של האיחוד האירופי לדון בנושא, כאשר בירושלים מקווים כי האירופים יסתפקו בהרחבת רשימת המוצרים שישראל מאשרת להכניס לעזה, ולא ידרשו ביטול מוחלט של המצור על הרצועה.