צפייה נעימה

"כאן גרים בכיף", ב' 21:00, ערוץ 10

מי שיתיישב הערב (ב') מול ערוץ 10 בתקווה לראות את הסיטקום המשפחתי הקלאסי מתעורר לחיים לנגד עיניו - ועוד בעברית - עלול להתאכזב.

לעומת זאת, מי שיבקש להעביר חצי שעה בכיף בין מהדורות החדשות המצמררות (אתמול ספרתי בתוך חצי שעה בלבד את הרצח באשדוד, כתב האישום נגד המורה ובן-זוגה החשודים בהתעללות בילדים, משפטו של הגבר שחשוד באונס בנותיו של חברו ועוד...) לבין התוכנית הטובה אך הלא תמיד נעימה לצפייה של אורלי וגיא בע"מ - יקבל תמורה מלאה להשקעתו.

ייתכן מאוד שזו מעלתה הגדולה של "כאן גרים בכיף": סיטקום משפחתי, במתכונת ה"קליפית" של "קצרים", כתוב היטב ומשוחק טוב עוד יותר בידי נתי קלוגר וגיא לואל. האם אפשר לבקש יותר מזה? (כלומר, בוודאי שאפשר, רק שבדרך-כלל אנחנו מקבלים הרבה פחות מזה).

הסיטואציות מוכרות לכל משפחה: ארוחת ערב, ארוחת בוקר, שיעורים של הילדים, קריירה של ההורים, חוסר באינטימיות להורים כזוג בתוך התא המשפחתי - קל מאוד להתחבר.

הילדים יזהו כאן את אחד מכוכבי "קופיקו" (הידעתם שמדובר האחד הלהיטים הגדולים ביותר של ה-VOD?), המבוגרים יקבלו לא מעט סצנות שעליהן יאמרו "וואלה" - אולי המילה המחמיאה ביותר בעברית עדכנית.

לא מדובר כאן בפריצת דרך קומית, אבל בהחלט בחצי שעה של כיף משפחתי - לא דבר של מה בכך.

הרייטינג של הבירה

עוד קצת אלכוהול על מדורת הוויכוח סביב נתוני המדרוג

מוצאי שבת, אנגליה מול ארצות-הברית במונדיאל שבדרום אפריקה. הרייטינג מצביע על 19.8%, לא כולל כמה אחוזים אבודים של מי שעברו לממירי HD. אבל ייתכן מאוד שחלק מהאמת נמצא שם בחוץ.

נמל תל-אביב, למשל, המה אדם. למגרשי החניה לא ניתן היה להשחיל אפילו טוסטוס... הפאב שבו קבעתי עם חברים, פאב חדש לא רחוק מרדיו תל-אביב, היה מלא עד אפס מקום, עם נוכחות יפה של תיירים מארצות-הברית ומאנגליה.

למיטב התרשמותי, גם הפאבים, המסעדות ובתי-הקפה האחרים (שרק מקצתם לא התקינו מסכים לכבוד חג המונדיאל) היו מלאים.

אולי מחוץ לתל-אביב התמונה היתה שונה מעט, אבל בין כמה עשרות אלפים לכמה מאות אלפים של ישראלים צפו בשידור של ערוץ 1 במקומות ציבוריים. מישהו סופר אותם?

השאלה היא רטורית - אף אחד לא סופר אותם. כמו את כמה ממכריי שהתנתקו כבר מחברות הכבלים והלוויין וצופים אפילו בשידורי ספורט חיים במחשב שאותו חיברו אל הפלזמה הביתית (מדובר במיעוט קטן בינתיים, אבל הולך וגדל).

אז אולי כדי למדוד את נתוני הצפייה של סדרה בערוץ 2 באמצע השבוע, כוחה של שיטת המדידה הקיימת עדיין יפה, אבל בכל הקשור לשידורי ספורט - כאן אין סיכוי לקבל תוצאות מדויקות: הרייטינג של השידורים הוא גבוה בהרבה מכפי שנשקף מנתוני הצפייה.

ולמי שלא אוהב(ת) כדורגל

"תחת שמש טוסקנה", ב' 22:00, הוט דרמה

בזמן ששחקני נבחרת איטליה יילחמו על הדשא מול הפרגוואיים, תילחם דיאן ליין באיטלקים עצמם, או בתשוקותיה שלה.

מדובר ברומן רומנטי קיטשי ומרהיב כאחד: מעשה בבחורה אמריקנית שבורת-לב שחבריה קונים עבורה טיול לטוסקנה, והיא נשבית בקסמי המקום ונסחפת לרומן בלתי אפשרי בחייה שלה.

לחובבי (וסליחה על הנימה המגדרית: בעיקר לחובבות) הז'אנר.